• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98828
+
-

افزایش اختلافات خانوادگی در قرنطینه خانگی واقعیت ندارد


وزیر کشور با اشاره به موضوع قرنطینه خانگی در بحران کرونا، گفت: نظرسنجی‌ها درخصوص ادعای افزایش اختلافات خانوادگی نشان می‌دهد ۸۴.۵ درصد مردم چنین موضوعی را تأیید نمی‌کنند. به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، روز دوشنبه در نخستین نشست شورای اجتماعی کشور در سال ۹۹ که با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های عضو در این وزارتخانه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، یاد فاطمه رهبر، عضو شورای اجتماعی کشور را که اسفندماه گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت، گرامی داشت و از او به‌عنوان عضوی نام برد که در جلسات شورا، حضوری فعال و مؤثر داشت. وزیر کشور گفت: جلسه امروز به بررسی آثار اجتماعی بیماری کرونا اختصاص یافت و دستگاه‌های عضو، گزارش‌های مفید، خوب و جامعی از اقدامات خود در این زمینه ارائه کردند که متأسفانه، محتوای این گزارش‌های خوب، به‌دلیل ضعف نظام اطلاع‌رسانی کشور و برخی بی‌توجهی‌ها در شرایط کنونی، کمتر به اطلاع مردم رسیده است. وی در این زمینه از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا که مسئولیت آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در شورا عضویت دارد، خواست ترتیبی اتخاذ کند که همه دستگاه‌ها بتوانند گزارش اقدامات خود را در حوزه کرونا حداقل از طریق صداوسیما به اطلاع مردم برسانند. رحمانی فضلی گفت: متأسفانه، برخی رسانه‌های خارجی می‌خواهند در مورد اقدامات انجام شده در کشور سیاه‌نمایی کرده و فعالیت‌ها و زحمات فراوانی را که صورت گرفته است، تضعیف کنند.
وی تصریح کرد: افراد خیر و سمن‌ها یک جریان خودجوش مردمی هستند که موجب تقویت همگرایی و همبستگی اجتماعی می‌شوند و در بحران‌ها، هر چه دارند را بدون هیچ تبلیغات و ادعایی در طبق اخلاص می‌گذارند و به صحنه می‌آورند. رحمانی‌فضلی گفت: ما از سمن‌ها، خیرین و نیز همه کسانی که در قالب فعالیت‌های مردمی، مساجد، پایگاه‌های بسیج و سایر مراکز مشابه برای مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، قدردانی می‌کنیم و از رسانه‌ها می‌خواهیم این فعالیت‌ها را به استحضار مردم برسانند. وزیر کشور همچنین بر لزوم دستیابی به یک «تحلیل واحد و جامع» در زمینه مدیریت بیماری کرونا تأکید کرد. وی گفت: دستگاه‌های مختلفی در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند اما اگر ما فاقد تحلیل جامع باشیم نه‌تنها نخواهیم توانست به همگرایی و همکاری کامل در این زمینه دست یابیم و برنامه‌های مشترک را عملیاتی‌سازیم بلکه گرفتار موازی کاری و تداخل اقدامات خواهیم شد. رحمانی‌فضلی افزود: بیماری کرونا چه به لطف خدا و همت همه مردم و مسئولان به‌ویژه در وزارت بهداشت و کادر پزشکی و درمان در مدت معینی از بین برود و چه ادامه پیدا کند، حتماً باید بر آن مسلط شویم و آثار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی امنیتی آن را با دقت بررسی کنیم و دستیابی به این امر بدون وجود یک طرح تحلیلی جامع میسر نخواهد بود.
وزیر کشور، دستیابی به «یک گفتمان اجتماعی مناسب» درباره بیماری کرونا را از دیگر نیازهای کشور در شرایط کنونی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون موضوعاتی نظیر انسجام اجتماعی و وحدت و همدلی عمومی به‌عنوان یک گفتمان در جامعه مطرح و به‌صورت عملیاتی به آن پرداخته شده است اما شورای اجتماعی کشور باید در زمینه تولید یک گفتمان اجتماعی قوی در این زمینه کار کند. رحمانی‌فضلی با بیان اینکه امروز دقیقاً 2 ‌ماه از زمان درگذشت نخستین هموطنمان در قم بر اثر ویروس کرونا و اعلام شیوع این بیماری در ایران سپری شده است، به مرور اقدامات صورت گرفته در این مدت پرداخت و تأکید کرد: ظرف 2 ‌ماه که یک بیماری ناشناخته در حجم وسیع شیوع پیدا کرد و تعداد زیادی افراد مبتلا و قربانی بر جای گذاشت، واقعاً کشور توانسته است مدیریت خوبی را در این زمینه انجام دهد. وی یادآور شد: البته این سخن به‌معنای آن نیست که ما ضعف و مشکلاتی نداشتیم اما در قیاس با یک حادثه عظیم و دارای ابعاد ناشناخته که نحوه برخورد با آن از نظر علم پزشکی نیز نامعلوم بود، باید پذیرفت که اقدامات خوبی در 2‌ماه اخیر در کشور برای مهار و کنترل بیماری کرونا صورت گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید