• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98826
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/PNQ11
+
-

با مردم

با مردم








فکری برای رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها بکنند
حدود 2‌ماه است که تعطیل هستیم، هنوز هم اجازه بازگشایی کامل نداریم از ششم اردیبهشت هم ماه مبارک رمضان است و رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها به روال همیشگی این‌ماه تعطیل هستند. مسئولان فکری برای چندین‌ماه بیکاری این قشر و خیل عظیم بیکاران رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و ساندویچی‌ها بکنند. 
ساندویچی از تهران

افزایش هرساله کرایه اتوبوس در مشهد باعث کدام خدمت است؟
افزایش هرساله کرایه اتوبوسرانی مشهد در شرایط سخت اقتصادی و در شرایط کرونایی، باعث افزایش کدام خدمت یا ارائه کدام خدمت جدید به شهر می‌شود. شورای شهرمشهد به‌جای افزایش کرایه‌ها به فکر خدمات بهتر و معیشت و زندگی مردم باشد. 
رضایی‌نسب از مشهد

بازنشسته 30ساله با حقوق یک‌میلیون و 600هزارتومانی
اگر می‌دانستم قرار است بعد از 30سال خدمت در سالی که حداقل حقوق 2میلیون و 800هزارتومان اعلام شده، دریافتی‌ام از تامین‌اجتماعی یک‌میلیون و 600هزار تومان باشد هرگز اجازه نمی‌دادم ریالی از حقوقم بابت بیمه کم شود. یک نفر بگوید من بازنشسته با 4سر عائله و نوه و عروس و داماد با این رقم چه کنم؟
محمودی ازتهران

دوران آرامش و ثبات کی فرا می‌رسد
نوسانات متعدد اقتصادی، تورم و اشتغال ناپایدار باعث شده تمام مدت دچار اضطراب و نگرانی بابت آینده باشیم. پس کی دوران آرامش و ثبات به مملکت و زندگی مردم بازمی‌گردد. واقعا حتی انگیزه زندگی کردن هم دیگر برایمان نمانده است. 
یوسفی از لنگرود

حقوق بازنشستگان به روال سال گذشته پرداخت شد
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به روال سال گذشته واریز شد؛ درحالی‌که بازنشستگان کشوری از همین ماه اول سال حقوق‌شان را طبق مصوبه افزایش حقوق امسال گرفته‌اند. حالا باید ماه‌ها انتظار بکشیم تا مابه‌التفاوت رقم حقوق به‌تدریج واریز شود. چرا پول خودمان را قطره چکانی به‌خودمان باز می‌گردانند؟
ولی‌زاده از تهران 

نرم‌افزار شاد اجازه نمی‌دهد سرکلاس خودمان باشیم
یک هفته است که به معلمان و مدیران التماس می‌کنیم تدبیری کنند که من بتوانم سر کلاسی که از اول سال بوده‌ام حاضر باشم، اما این امکان فراهم نیست. اگر هم بخواهم از کلاسی که اشتباهی در آن جایم داده‌اند بیرون بیایم احتمالا دیگر نتوانم وارد نرم افزار شوم. شماره مشاوره‌ای هم که داده‌اند نتوانست مشکل ما را حل کند. اکنون در کلاسی 53نفره هستم، درحالی‌که همکلاسی‌های دیگر در کلاس خودشان با تعداد کم مشغول درس آموزی هستند. 
مهدیس از هشتگرد
 
 هدف از انتشار تصاویر جوجه‌کشی مهم نیست
هر هدفی که پشت انتشار تصاویر جوجه‌کشی بوده است، چیزی از زشتی و آزاردهنده بودن آن کم نمی‌کند. برخورد با عاملان انتشار این تصاویر یک بعد ماجراست، ولی توقع داریم عاملان اصلی این اقدامات شناسایی ، معرفی و مجازات شوند. 
اکبرزاده از تهران 

حق بیمه چرا این میزان افزایش داشته است
برای تمدید دفترچه‌ها و پرداخت حق بیمه مراجعه کردم که خیلی ناگهانی با رقم 700هزار تومان مواجه شدم. یعنی من چقدر باید درآمد داشته باشم که بتوانم بیمه خود را ادامه دهم؟
میناوند از همدان 

وام 12میلیونی اشتغال را چه کنیم ؟
برای کمک به اشتغال وام ۱۲میلیونی با سود ۱۲درصد برای هر نفر شاغل درنظر گرفته‌اند که شرایط بسیار نامناسبی دارد. من 8نفر نیروی شاغل بیمه شده دارم که باید ماهی ۵میلیون حق بیمه سهم کارفرما برایشان بدهم تا وام شاملم شود. تا پایان تسویه وام هم حق ندارم تعداد شاغلان را کم کنم؟ به‌نظر مسئولان من چقدر باید وام بگیرم که از پس این همه کار در این شرایط بد اقتصادی بربیایم؟ ماهی چقدر هزینه بیمه و قسط بپردازم که بتوانم کارگاهم را سرپا نگه دارم و مخارج خود و خانواده‌ام را نیز تامین کنم؟
شیخی از تهران

پرستاران تعدیل‌شده را فراموش نکنید
در اوج بحران کرونا از یکی از بیمارستان‌های خصوصی مشهد از کار بیکار شدم، ‌بدون اینکه حقوق و مزایای کامل گرفته باشم. دربدر دنبال کار هستم، ولی بیمارستان‌های دولتی نیازمند، زد و بند خاصی برای استخدام دارند و بیمارستان‌های خصوصی هم می‌گویند کسب و کارشان کساد است. چرا ما را فراموش کرده‌اند؟
یک پرستار درمانده از مشهد

بیکار و کلافه در خانه با همه می‌جنگم
در نیمه اسفندماه شرکت ما تعطیل شد و بعد اعلام کردند که ما اخراج شده‌ایم. بعد از پیگیری بسیار قرار شد یک ماه بیمه بیکاری به ما بدهند که هنوز رقم آن به حساب‌مان واریز نشده است. نزدیک 2‌ماه است بیکار  در خانه هستم با جیب خالی. آنقدر کلافه و عصبی‌ام که با پسر 4ساله‌ام هم دعوایم می‌شود. واقعا نمی‌دانم چه باید کرد؟ کسی هست به داد ما برسد؟
مستعلی از تهران 

دانشگاه آزاد شهریه این ترم را نگیرد
دانشگاه آزاد کلاس‌های حضوری ندارد و مثل همه دانشگاه‌های دیگر تعطیل است و کلاس مجازی داریم که با هزینه شخصی و اینترنت خودمان در آن شرکت می‌کنیم. اغلب کلاس‌ها هم به‌صورت جزوه و فیلم از پیش ضبط شده است. در این شرایط ما چرا باید شهریه بدهیم. آیا این دانشگاه با این همه درآمد نمی‌تواند یک ترم بی‌خیال شهریه دانشجویان شود؟
دالایی از اراک

این خبر را به اشتراک بگذارید