• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98789
+
-

نشاط اجتماعی شبانه رمضان به همراه نیایش می‌آید


در آستانه ‌ماه مبارک رمضان برخی از برنامه‌های شهرداری تهران که از سوی سازمان‌های زیرمجموعه برگزار می‌شود، اعلام شد.
به گزارش همشهری، یکی از برنامه‌های اصلی با عنوان «نشاط اجتماعی شبانه رمضان به همراه نیایش» تعریف شده که در آن اماکن مذهبی و آداب و رسوم مرتبط با این‌ماه در شهر تهران معرفی می‌شوند.
رئیس ستاد گردشگری شهر تهران در این ارتباط گفت: «در‌ماه رمضان امسال برنامه‌هایی با عنوان «نشاط اجتماعی شبانه رمضان به همراه نیایش» اجرا خواهد شد. این برنامه‌ها با «حیات و زیست شبانه» که پیش‌تر در رسانه‌ها مطرح شده، متفاوت است. با توجه به شرایط شیوع کرونا امکان برنامه‌های حضوری وجود ندارد و گردشگری مذهبی در فضای مجازی در این برنامه‌ها دنبال خواهد شد.» مهرشاد کاظمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها معرفی امامزاده‌های تهران است، افزود: «تهران  118امامزاده دارد که از این تعداد 70امامزاده شاخص هستند و از این تعداد 30امامزاده هر شب معرفی می‌شوند.» وی با بیان اینکه منطقه 10با 13امامزاده بیشترین آمار را در این زمینه دارد و منطقه 12با 10و منطقه یک با 9امامزاده در رتبه‌های بعدی قرار دارند، ادامه داد: «هر روز یک امامزاده از جنبه تاریخی، چگونگی ساخت بنا و مسائلی از قبیل تأثیر‌گذاری امامزاده بر محله بررسی می‌شود. همچنین در‌ماه مبارک رمضان هر روز یکی از مساجد قدیمی تهران معرفی می‌شود.»
معرفی موزه‌ها و اشیای مذهبی موجود در آنها از دیگر برنامه‌هایی است که در‌ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود. در این برنامه که تحت عنوان « انسان زائر، انسان مسافر» انجام می‌شود اشیایی که در موزه‌ها با نیتی مذهبی ساخته شده‌اند معرفی می‌شوند. علاوه بر این، معرفی موزه‌هایی مانند موزه قرآن و موزه امام علی(ع) نیز در این برنامه گنجانده شده است. معرفی مراسم، آداب و برنامه‌های رمضان در میان تهرانی‌های قدیم از جنبه نوستالژی از دیگر برنامه‌های رمضانی به‌حساب می‌آید. در این برنامه آداب و رسوم تهرانی‌های قدیم در مراسمات افطار و سحر معرفی می‌شود. این معرفی به‌صورت پادکست از افراد پیشکسوت و قدیمی و تهران‌پژوهان تهیه و در فضای مجازی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به انجام چند عملیات جنگ تحمیلی در‌ماه مبارک رمضان می‌توان خاطرات افراد در آن دوره را به شهروندان ارائه کرد.
همچنین 30کتاب فاخر در صنعت گردشگری تهران به شهروندان معرفی می‌شود. به علاوه اینکه از شهروندان خواسته می‌شود کتاب‌هایی که در صنعت گردشگری در زمینه توریسم، تهران‌پژوهی و تهران‌شناسی وجود دارد، معرفی کنند.
شهروندان برای اطلاع از برنامه‌های فوق می‌توانند به سایت ستاد گردشگری شهر تهران به نشانی visit.tehran.ir مراجعه کنند.

برکت علوی برای کمک به نیازمندان
در آستانه‌ ماه مبارک رمضان طرح برکت علوی به همت بسیج شهرداری تهران برای حل مشکلات معیشتی نیازمندان برگزار می‌شود. مجتبی سالک، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در این‌باره گفت: «این طرح در محل عرضه نیازهای ضروری مردم نظیر نانوایی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها اجرا می‌شود و شهروندان خیر تهرانی می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را پرداخت و فیش آن را روی بنرهای نصب شده در مغازه قرار دهند تا نیازمندان با برداشت آن، اجناس مورد نیاز خود را خریداری کنند. این طرح در آستانه ‌ماه مبارک رمضان در بیش از ۱۵۰۰ مغازه شهر تهران انجام می‌شود و کسبه‌ای که علاقه‌مند به اجرای این طرح هستند می‌توانند با شماره تلفن۰۹۳۳۱۸۹۵۰۷۷ و یا ۸۸۴۴۶۴۸۱ تماس حاصل کنند.»


 تخفیف 25درصدی در میادین میوه و تره‌بار

سعید راد، رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به در پیش بودن ایام‌ماه مبارک رمضان و برنامه این سازمان برای تأمین اقلام اساسی مردم گفت: « در خارج از سالن‌های فروش میادین میوه و تره‌بار غرفه‌های تک‌محصولی فروش خرما مستقر شده‌اند که خرما را با قیمت ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسانند. در حالی که قیمت خرما در غرفه‌های داخل سالن‌ها ۲۲ هزار تومان است. به گفته او تمام کالا‌های اساسی در میادین میوه و تره‌بار ۲۵ درصد پایین‌تر از سطح شهر عرضه می‌شوند و مشکلی هم در تأمین کالا‌های اساسی وجود ندارد. در‌ماه مبارک رمضان میادین، نیم ساعت قبل از اذان مغرب تعطیل می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید