• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98690
+
-

با مردم

با مردم









در خانه ماندن بهترین کمک به افراد خدمت‌رسان جامعه است
در یک فروشگاه بزرگ کار می‌کنم و از اواخر اسفند تاکنون بی‌وقفه سرکار بوده‌ام. قطعا کار من به اندازه مدافعان سلامت نیست که در خط مقدم هستند، ولی به‌دلیل اینکه مسئول صندوق یک فروشگاه زنجیره‌ای هستم نزدیک به 3‌ماه است که پدر و مادرم را ندیده‌ام؛ چراکه می‌ترسم ناقل باشم و آنها را بیمار کنم. از مردم استدعا می‌کنم به‌خاطر مدافعان سلامت و امثال من که بی‌وقفه در کار و تلاشیم از خانه خارج نشوند.
پورمنصور از تهران 

متقاضیان طرح مسکن ملی فراموش شدند
با شیوع ویروس کرونا، مسئولان وزارت مسکن، متقاضیان طرح مسکن ملی را که در مراحل ثبت‌نام، تأیید شده و قرار بود در اسفندماه، مدارک را تحویل بگیرند، به کل فراموش کردند. ما منتظر اعلام تاریخ جدید تحویل مدارک هستیم.
کاویان از اصفهان

افزایش حقوق‌ها نیازمند تجدید نظر اساسی است
با توجه به افزایشی که همه ساله در ابتدای سال در قیمت‌ها رخ می‌دهد، تورم بالا، هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، تحمیل شدن هزینه مبارزه با کرونا به سبد خانواده‌ها و نیز بیکاری حداقل یک نفر در هر خانه از مسئولان تقاضا داریم نسبت به افزایش حقوق‌ها فکری بکنند. واقعا رقم مصوب، پاسخگوی نیمی از نیازهای یک خانواده متوسط هم نیست. کمک‌های مقطعی و وام هم به‌کار نمی‌آید؛ زیرا بیشتر ما را بدهکار و به‌اصطلاح مجبور به پیش‌خوری درآمدمان می‌کند که معلوم نیست در ماه‌های آینده سرجایش باشد یا نه؟
بهرامی از ساری 

روش شناسایی نیازمندان باید بازنگری شود
اینکه فردی عضو سازمان یا نهادی باشد تا بتواند خدمات حمایتی بگیرد یک بحث است و اینکه افراد بسیاری از ترس آبرو صدایشان درنیاید یک بحث دیگر. به‌عنوان یک راننده سؤالم این است که نیازمندان را چطور شناسایی می‌کنید؟ اگر نگاهی به هزینه‌های زندگی و جابه‌جایی ارقام بانکی افراد بیندازید می‌توانید بی‌سر و صدا و بدون معطلی به‌حساب نیازمندان پول واریز کنید.
راننده تاکسی نیازمند از تهران 

برای گرفتن سیم‌کارت، کرونایی نشویم
من به‌شدت نیازمند حتی 100هزار تومان هستم، اما وقتی تصاویر صف‌های مقابل دفاتر پیشخوان یا کافی‌نت‌ها را دیدم که چطور مردم برای به‌نام کردن یک سیم‌کارت یا گرفتن سیم‌کارت جدید صف کشیده‌اند که بعد از طریق آن برای دریافت وام اعلام آمادگی کنند، عطای این وام را به لقایش بخشیدم و به‌عنوان یک هموطن لر به همه مردم توصیه می‌کنم که برای گرفتن سیم‌کارت و وام، کرونایی نشوید.
صائبی از دزفول

شماره تماسی مخصوص آبروداران هم اعلام شود
شماره تماسی اعلام کنید که افراد آبرودار بی‌سر و صدا بتوانند کمک دریافت کنند و نیاز به ثبت‌نام در کافی‌نت و دفاتر پیشخوان دولت و کمک گرفتن از دیگران برای اعلام نیاز نباشند.
مالکی بازنشسته از تهران 

قیمت‌های جدید کالاها اطلاع‌رسانی شود
وضعیت بدی در قیمت‌های کالا به‌وجود آمده؛ مثلا سیب را می‌توان از 6 هزار تا 15هزارتومان در یک راسته خرید یا حتی شیر که قیمتش روی آن درج شده شرکت به شرکت قیمت متفاوتی دارد. مسئولان لیست قیمت‌های جدید کالاها را به اصناف و مردم اعلام کنند و با برچسب قیمت در معرض دید قرار گیرد تا بدانیم از چه کسانی نباید خرید کنیم.
عسگری از مشهد 

کمک‌های بلاعوض سالی یکی، دوبار انجام شود
برای هر شخصی ممکن است در طول سال حادثه یا حوادث غیرمنتظره‌ای با هزینه‌های خارج از میزان حقوق ماهانه رخ دهد. به همین دلیل جا دارد مسئولان سالی یکی، دوبار کمک بلاعوض و نه وام به‌حساب همه حقوق‌بگیران با حداقل حقوق و نیازمندان بریزند.
دلاوری از تهران 

سمپاشی‌های مضر، شناسایی و جمع‌آوری شوند
این روزها که مجبور به حضور در محل کار شده‌ایم بعضا در معابر با افراد ناوارد و آموزش ندیده‌ای روبه‌رو می‌شویم که بدون هیچ آگاهی و تخصصی شیلنگ پمپ سمپاشی در دست گرفته و در خیابان‌ها و کوچه‌ها اتومبیل‌های عبوری و پارک شده و در و دیوار و فضا را بدون هدف سمپاشی و به‌اصطلاح گندزدایی و به خیال خود ویروس‌کشی می‌کنند. بویی که این افراد در فضا می‌پراکنند نشان می‌دهد که از وایتکس و آب برای سمپاشی استفاده کرده‌اند که برای ریه و سلامت افراد مضر است و این کار آنها جز ضرر رساندن به ریه افراد عایدی دیگری ندارد. لطفا با این افراد برخورد جدی شود و از افراد زبده و کارآزموده جهت این امور بهره‌گیری شود.
صابونی از شهرری 

صنف قنادی و موادغذایی، بهداشتی‌تر عمل کنند
با توجه به شرایط کرونایی در کشور، از اصنافی که در زمینه مواد غذایی و قنادی و... فعالیت می‌کنند، انتظار می‌رود مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند. در سال‌های جنگ، شیرینی‌فروشی در میدان ونک بود به نام شیرینی‌سرای فتحی که به قدری از تمیزی و بهداشت کار و کارگرانش اطمینان داشت که سردر کارگاه عنوان شده بود، بازدید از کارگاه جهت مشتریان محترم آزاد ‌است. در این شرایط هم نیازمند اصناف پاکیزه‌ای چون آن قنادی هستیم.
شاکری از تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید