• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98508
+
-

فوتبال ایران

  لستر برای سردار 30میلیون می‌دهد
 رسانه‌های انگلیس خبر دادند که سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت سن‌پترزبورگ از لیگ انگلیس مشتری پیدا کرده است. وستهام و لسترسیتی از مشتریان جدید سردار آزمون بودند. پیش از این نیز رسانه‌های ایتالیا از علاقه ناپولی به جذب این مهاجم گلزن خبر داده بودند. سایت «onefootbal» انگلیس از رقم پیشنهادی لسترسیتی برای جذب سردار خبر داد. این رسانه نوشت: «لسترسیتی به‌دنبال سردار آزمون است و برای جذب این مهاجم گلزن باید مبلغ 30میلیون پوند به زنیت پرداخت کند.» زنیت در سال‌2019 آزمون را با قراردادی سه‌و‌نیم‌ساله به مبلغ 10میلیون پوند از روبین‌کازان جذب کرده بود. او در این فصل برای زنیت 14گل به ثمر رسانده و 7پاس گل داده است.

  ادعای نشریه عربستانی درباره بشار 
نشریه «المرصد الاخباریه» عربستان خبر داد بشار رسن، هافبک عراقی تیم پرسپولیس ایران از یک تیم سعودی پیشنهاد دارد و در آستانه ملحق‌شدن به لیگ عربستان قرار دارد. این رسانه سعودی نوشت: «رسن یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی عراق است که در سال‌2017 به تیم پرسپولیس ملحق شد و قراردادش در پایان فصل جاری با این تیم ایرانی به پایان می‌رسد.» رسن 2روز پیش در مصاحبه با رسانه‌های قطر از پیشنهاد عربستانی‌ها و قطری‌ها به‌خودش خبر داده بود.

  احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا
عبدالخالق مسعود، عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و نایب‌رئیس کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرد درصورت ادامه پیدا‌کردن بحران کرونا تا ‌ماه آگوست(اواسط‌ ماه مرداد) باعث می‌شود تا مسابقات این فصل لیگ قهرمانان و‌AFC کاپ لغو شوند. رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال عراق در مصاحبه با نشریه «الاقتصادیه» عربستان، گفت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ‌وجه در وضعیت بحرانی کرونا بازی‌ای ‌برگزار نمی‌کند. قرار است AFC  در ‌ماه ژوئن(خرداد) جلسه‌ای اضطراری برگزار کند تا تکلیف برگزاری یا لغو مسابقات لیگ قهرمانان آسیا وAFC کاپ را مشخص کند. تنها راه پیش روی AFC  برای عبور‌کردن از بحران کرونا و برگزاری مسابقات در این شرایط بحرانی تکیه‌کردن به نظام برگزاری مسابقات به‌صورت متمرکز در یک کشور است.»

  گل ترابی بهترین گل از راه دور  لیگ قهرمانان 
نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای انتخاب زیباترین گل از راه دور تاریخ لیگ قهرمانان آسیا خاتمه یافت و در پایان گل مهدی ترابی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس مقابل السد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیای سال گذشته که از فاصله 32 متری به ثمر رسید، با کسب 51 درصد آرا به عنوان زیباترین گل انتخاب شد. پس از گل ترابی، گلی که آندرانیک تیموریان در وقت‌های اضافی نیمه دوم بازی استقلال مقابل بوریرام در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ماه سپتامبر سال 2013 به ثمر رساند، با کسب 49 درصد آرا رتبه دوم را کسب کرده است.

بائو: خودم را باخته بودم
هافبک تهاجمی سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس یکی از نخستین ورزشکارانی بود که آزمایش کووید-19 او مثبت اعلام شد. میثم بائو درباره روزهایی که پشت سر گذاشت به رسانه ملی گفت: «من در همان شروع این جریان به کرونا مبتلا شدم و نوع حادش را هم گرفتم. شروع به سرفه کردم، فردایش تب و لرز داشتم و هر یک ساعت تمام لباس‌هایم کاملا خیس عرق می‌شد، پاهایم کاملا جانشان را از دست داده بودند، می‌توانم بگویم در 15شب حتی یک شب هم نخوابیدم. اگر اکسیژنم 8تا کمتر بود الان اینجا نبودم. می‌توانم بگویم خودم را کاملا باخته بودم.» بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس درباره نگرانی‌هایش هم گفت: «فکر می‌کنم بعد از عید مردم به زندگی عادی برگشته‌اند و این خیلی نگران‌کننده است. این ویروس دست‌بردار نیست و من از همه خواهش می‌کنم رعایت کنند و اگر کاری ندارند از خانه بیرون نروند.»

سعادتمند: خلیل‌زاده و منزوی همچنان هستند
مدیرعامل استقلال مدعی است که اسماعیل خلیل‌زاده و کامران منزوی همچنان در هیأت‌مدیره این باشگاه حضور دارند. هم‌اکنون مهم‌ترین مسئله هیأت‌مدیره باشگاه استقلال عضو بودن یا نبودن اسماعیل خلیل‌زاده و کامران منزوی است که اظهارات این دو فرد تا اینجای کار نشان می‌دهد تمایلی به حضور در استقلال ندارند اما وزارت ورزش و جوانان مانع جدایی این افراد از باشگاه شده است. در روزهای اخیر خبری مبنی بر بازگشت خلیل‌زاده و منزوی به استقلال منتشر شد اما اسماعیل خلیل‌زاده در آخرین اظهارات خود به ایسنا گفت: هیچ توافقی برای بازگشت صورت نگرفته است.

اولیایی: تاج هنوز منحل نشده است!
مدیرعامل سابق استقلال گفت:«اگر آقای وزیر حسن نیت دارند، زمین تنیس استقلال که بالای ونک است و سندش هم به نام آقای وزیر است را همین فردا به نام باشگاه استقلال بدهند. خیلی از استادیوم‌های تاج سابق مثل دیهیم در دست وزارت است، سند 6دانگ این را دارند و با امضای آقای وزیر می‌تواند به استقلال برسد. یا می‌خواهند سرگرمی ایجاد کنند یا اینکه اطلاعی ندارند.» اولیایی با طرح ادعایی عجیب گفت: «سازمان ورزشی-فرهنگی تاج منحل نشده است. من 2سال پیش استعلام کردم و لازم باشد منتشر هم می‌کنم و هنوز در ثبت شرکت‌ها سازمان فرهنگی-ورزشی تاج ایران به قوت خودش باقی است. من اساسنامه قدیمی باشگاه را دارم و استعلام هم در اختیار دارم. آن زمان به‌خاطر نام باشگاه پیشنهاد شد که اسم تیم را استقلال بگذارند و تا سال68 به‌صورت کارمندی اداره می‌شد. پرسپولیس و بولینگ عبده مصادره شد و اگر مساعدتی بشود می‌توانند آن را هم به باشگاه برگردانند تا دفتر مشخصی داشته باشد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید