• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98472
+
-

دستفروشانی که کمک معیشتی نگرفته‌اند چه کار کنند؟

دستفروشان واقعی و مستحق تهرانی می‌توانند با مراجعه به مسئولان خدمات شهری در نواحی شهرداری، ثبت نام کنند تا پس از بررسی پرونده با کمک شورایاران، در فهرست افراد بهره‌مند از کمک‌ها قرار گیرند.
به‌گزارش همشهری، پس از آنکه با شیوع ویروس کرونا در کشور و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت دستفروشان در پایتخت ممنوع شد و این ممنوعیت فعالیت، سخت شدن وضعیت معیشت آنها را در پی داشت، شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان برای جبران بخشی از آسیب مالی این قشر، تصمیم گرفتند تا با همکاری هم، بسته‌های معیشتی در اختیار دستفروشان قرار دهند. 
با پرداخت بسته معیشتی بین دستفروشان، اعتراض‌هایی از سوی برخی از دستفروشان شکل گرفت که با توجه به دستفروش بودن آنها مشمول دریافت بسته کمک معیشتی نشدند. این باعث شد تا عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعلام کند؛ شهرداری تهران شیوه نامه‌ای را برای توزیع بسته‌های کمکی تهیه کرده و آن را در اختیار شهرداری‌های مناطق قرار دهد. زهرا نژاد بهرام گفت: «در شهرداری‌های مناطق، کمیته‌ای با حضور شهردار منطقه، معاون خدمات شهری و حراست تشکیل شد تا شیوه پرداخت براساس سازوکار تدوین شده انجام شود. ما در مدیریت شهری از ابتدای کار این احتمال را می‌دادیم که درصدی خطا در پرداخت بن کارت به دستفروشان وجود داشته باشد، به همین دلیل در مرحله دوم ارائه بسته کمک معیشتی به آنها 45 فهرست تهیه شده از ۴هزار نفر به ۵هزار نفر افزایش پیدا کرد.» او اضافه کرد: «ممکن است در این میان چندین نفر بیایند و اعلام کنند من دستفروش هستم، اما نمی‌توان به گفته آنها اعتماد کرد و بر همین اساس، کار شناسایی دستفروشان واقعی به شهرداران نواحی سپرده شد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید