• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98404
+
-

نیم‌دانگ پیونگ یانگ

ویترین
نیم‌دانگ پیونگ یانگ

کتاب «نیم‌دانگ پیونگ یانگ» نوشته رضا امیرخانی، پنجمین سفرنامه از مجموعه «ادبیات امروز» نشر افق است.
این‌کتاب سفرنامه رضا امیرخانی، نویسنده متعهد به کره‌شمالی را در برمی‌گیرد که سال۹۷ انجام شده است. «جانستان کابلستان» هم سفرنامه دیگر این ‌نویسنده پرمخاطب است که درباره مشاهدات وی از سفر افغانستان توسط نشر افق منتشر شده است.
«نیم‌دانگ پیونگ یانگ» در ۳فصل اصلی کیم‌چی، قاشق‌چی و چیطولی نوشته شده است.
در قسمتی از ‌کتاب که بدون ویرایش و عینا آن را می‌آوریم، می‌خوانیم: امروز صبحانه را کمی زودتر می‌خوریم، در همان اتاق معهود. هنوز رفیق آمریکایی‌ نیامده است سر میز. 2خبرنگار هم معلوم است صبح زود باید بروند جایی. چون با ما وارد سالن می‌شوند. از دور سلام و علیک می‌کنیم. نمی‌دانم چه می‌بینند که ریز می‌خندند!
بلافاصله بعد از صبحانه دهان‌برعکس که به‌نظرمان بلندپایه‌ترین مقامی است که در این سفر تا اینجا دیده‌ایم، کنار سالن صبحانه به استقبال می‌آید و توضیح می‌دهد که قرار است به دهکده محل تولد ره‌برِ کبیر برویم. تهِ دلم خیلی خوشحال می‌شوم. حالا فرصتی است تا با زندگی روستایی آشنا شوم. مردم را ببینم و نحوه زندگی‌شان را.
رویه‌ها به هم نمی‌ریزد. دهان‌برعکس و صولی صندلی‌ عقب بنز می‌نشینند و مترجم‌مان، بچه خیابان ظفر، روی صندلی جلو. ما هم سرمان را پایین می‌اندازیم و می‌رویم سراغ ون خودمان! به‌نظر فقط درصورت وحدت دو کره می‌توانیم امید داشته باشیم که یک‌بار سوار بنز شویم!!»
چاپ دوم این‌کتاب با ۳۴۴صفحه، شمارگان ۵هزار نسخه و قیمت ۵۰هزار تومان منتشر شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید