• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98376
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YEy3O
+
-

خبرهای کوتاه

  وضعیت پارکینگ‌ها با افزایش نرخ ورودی بهبود می‌یابد
علت کاهش ساخت پارکینگ‌های جدید در شهر تهران، نرخ پایین ورودی و سوددهی‌نداشتن برای سرمایه‌گذار است. به همین منظور شورای اسلامی شهر تهران برای تغییر این وضعیت، نرخ ورودی پارکینگ‌ها در سال جدید را افزایش داد.
معاون فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهرنوشت، با اشاره به خالی‌بودن بسیاری از پارکینگ‌های شهر، توضیح داد: نبود امکانات و شرایط نامناسب از دلایل خالی‌بودن بسیاری از پارکینگ‌ها‌ست.
وحید سرلک گفت: باتوجه به وضعیت اقتصادی، بخش خصوصی ترجیح می‌دهد که برای سرمایه‌گذاری به احداث واحدهای مسکونی و تجاری بپردازد تا احداث پارکینگی که سوددهی ندارد. برای بهبود این وضعیت باید قیمت ورودی پارکینگ‌ها افزایش پیدا کند تا برای مالک سوددهی داشته باشد که در این صورت شرایط رسیدگی به پارکینگ‌ها هم بهتر خواهد شد. رده‌بندی پارکینگ‌ها در نرخ ورودی تأثیر‌گذار است و این اقدام سبب می‌شود که برای مثال نرخ پارکینگ منطقه یک با منطقه20 متفاوت باشد.

  ساخت موزه آجر در منطقه 19
موزه آجر با اعتباری در حدود 15میلیارد تومان و به مساحت اولیه 12هزار مترمربع در محدوده پارک ایرانیان در جنوب غربی منطقه 19ساخته خواهد شد. موزه‌ای که درصورت ساخت، نخستین موزه آجر در خاورمیانه خواهد بود.
علی داوطلب، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 19در گفت‌وگو با شهرنوشت، اظهار کرد: این موزه که اعتبار 15میلیارد تومانی آن تامین شده، دارای کارگاه کوچک مقیاس تولید آجر و سالن‌هایی برای برپایی نمایشگاه و رقابت برترین تولید کننده‌های آجر جهان خواهد بود و رویدادهای‌ملی و بین‌المللی آجر در آن برگزار می‌شود. همچنین محلی برای حضور و تعامل صنعت، تاریخ، دانشگاه و دانشجو خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید