• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98353
+
-

شش پیشنهاد آپاراتچی، برای ماندن و سرگرم‌شدن در خانه

کلیک کن، ببین!

کلیک کن، ببین!

علی مولوی:
این روزها که ویروس کرونا، برایمان نه راه پیش گذاشته و نه راه پس و فقط و فقط باید در خانه بمانیم، بهترین راه برای سرگرم‌شدن تماشای فیلم و سریال است. به لطف اینترنت و فناوری، خانه‌نشینی آن‌قدرها هم سخت نیست و با گسترش سایت‌های نمایش خانگی، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و سریال‌های روز جهان در اختیارمان قرار دارند و می‌توانیم در گوشی موبایل، لپ‌تاپ یا تلویزیون، هرفیلمی را که می‌خواهیم انتخاب و تماشا کنیم.
حالا که سینماها تعطیل‌اند و آپاراتچی نمی‌تواند از بین فیلم‌های روی پرده پیشنهادهایش را به شما بدهد، به سراغ سایت‌های «نماوا» و «فیلیمو» رفته و از بین فیلم‌های تازه‌ی این دو سایت که از پرکاربرترین سایت‌ها در این زمینه هستند، شش فیلم را برای تماشا به شما پیشنهاد می‌دهد.

بازگشت هانسِل و گِرِتل


قصه‌ها و افسانه‌های برادران گریم آن‌قدر مشهورند که همه آن‌ها را می‌شناسیم. هانسِل و گِرِتل هم از مشهورترین قصه‌های آن‌هاست که داستان خواهر و برادری را روایت می‌کند که در جنگل گم و در خانه‌ی پیرزن جادوگری اسیر می‌شوند. در تازه‌ترین اقتباس سینمایی از این داستان قدیمی، آز پرکینز، فیلم‌ساز آمریکایی این داستان فانتزی را به فیلمی پرهیجان و ترسناک تبدیل کرده است!
اگر اهل تماشای فیلم‌های ترسناک و پرهیجان هستید، خوب است بدانید سایت‌های نماوا و فیلیمو، نسخه‌ی اچ‌دی فیلم سینمایی گرتل و هانسل، محصول سال 2020 را با زیرنویس فارسی در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند.

سینما در خانه!


تعطیلی سینماها و اکران نوروزی به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، ضربه‌ی بزرگ و سختی برای سینماداران و سینماگران بود. حالا به لطف اینترنت و فناوری، راه تازه‌ای پیش پای سینماگران قرار گرفته و آن اکران خانگی است! به این ترتیب که سایت‌های نمایش خانگی می‌توانند علاوه بر پخش فیلم‌های شبکه‌ی نمایش خانگی، فیلم هم اکران بکنند. به این صورت که شما می‌توانید از سایت‌های نماوا یا فیلیمو با قیمت 12هزار تومان، بلیت تهیه کنید و در یک سانس شش ساعته، فیلم مورد نظرتان را تماشا کنید، اما تا زمانی که اکران آن تمام نشود، امکان دانلود آن را نخواهید داشت.
نخستین فیلمی هم که در این راه تازه قدم گذاشته، فیلم خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا است. این فیلم داستان
گروهی از کشاورزان روستایی را روایت می کند که شرکت سهامی آب، هنگام تخلیه‌ی سد آب شور، به اشتباه آب را روانه‌ی زمین‌های کشاورزی کرده و باعث خرابی تمامی محصولات کشاورزان شده است.
البته باید صبر کرد و دید استقبال مردم و سینماگران از این طرح سینماآنلاین چه‌قدر است و آیا می‌تواند دائمی هم باشد؟

انیمیشن بدشانس!


بی‌شک انیمیشن «به‌پیش» به کارگردانی دَن اِسکن‌لون، از بدشانس‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینماست! انیمیشنی که اکران جهانی آن مصادف شد با شیوع جهانی ویروس کرونا و تعطیلی سینماها در کشورهای گوناگون و شکست بسیار بدی در گیشه خورد. این شد که کمپانی دیزنی این انیمیشن را خیلی سریع‌تر از معمول و تنها دو هفته پس از اکران، وارد شبکه‌ی نمایش خانگی کرد که در اولین هفته‌ی اکران خانگی، در جمع شش فیلم برتر آمازون و دو فیلم برتر آی‌تونز قرار گرفت.
داستان این انیمیشن درباره‌ی دنیایی است که موجودات افسانه‌ای ساکن آن هستند. ایان و بارلی لایت‌فوت، دو برادر نوجوان از نژاد پریان هستند که عازم سفری ماجراجویانه می‌شوند تا با پیدا‌کردن یک شیء جادویی و اسرارآمیز، پدر مرحومشان را به‌دنیای خود بازگردانند.
سایت‌های نماوا و فیلیمو نسخه‌ی دوبله‌ی این انیمیشن را در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند.

پایانی برای جنگ ستارگان


اگر یادتان باشد در شماره‌ی 983 دوچرخه در اولین هفته‌ی اسفندماه گذشته، ترجمه‌ی گفت‌وگوی ویژه‌ای را از جی.جی.آبرامز، کارگردان نهمین و آخرین قسمت مجموعه‌ی جنگ ستارگان، یعنی جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر در صفحه‌ی شهرفرنگ برایتان کار کرده بودیم. حالا هم سایت‌های نماوا و فیلیمو، نسخه‌‌ی زبان انگلیسی این فیلم را با زیرنویس فارسی در اختیار کاربران خود گذاشته‌ و اعلام کرده‌اند به‌زودی دوبله‌ی اختصاصی نهمین قسمت جنگ ستارگان هم از راه می‌رسد. پس اگر از هواداران مجموعه‌ی جنگ ستارگان هستید،‌ تماشای این قسمت پرهیجان و جذاب را از دست ندهید. ‌
اگر هم دوست داشتید می‌توانید بعد از تماشای فیلم، آن گفت‌وگو را هم در نشانی زیر بخوانید:
newspaper.hamshahrionline.ir/id/95534

رمانی برای تمام فصول


اگر چندان هم کتاب‌خوان نباشید، قدر مسلم رمان زنان کوچک را که بارها و بارها انیمیشن آن هم از تلویزیون پخش شده می‌شناسید. تازه‌ترین اقتباس سینمایی از این رمان مشهور لوییزا می‌آلکات به کارگردانی گِرِتا گِرویگ، این روزها با  دوبله‌ی فارسی در اختیار کاربران سایت‌های نماوا و فیلیمو قرار گرفته است.
این فیلم جذاب با بازی سِرشا رونان، اِما واتسون، فِلورنس پیو و اِلیزا اِسکَنلِن که تاکنون 73 جایزه‌ی سینمایی کسب کرده، سال گذشته نامزد دریافت شش جایزه‌ی اسکار هم بود و در پایان جایزه‌ی اسکار بهترین طراحی لباس را از آن خود کرد.

یک مستند کوتاه


آموزش اسکیت‌بورد زیر سایه‌ی جنگ، نام مستند کوتاهی به کارگردانی کارول دیسینگر است که سال گذشته جایزه‌ی اسکار بهترین مستند کوتاه را از آن خود کرد. این فیلم 34 دقیقه‌ای همان‌طور که از اسمش پیداست، داستان دختران نوجوان محله‌های فقیرنشین شهر کابل افغانستان است که تلاش می‌کنند زیر سایه‌ی شوم جنگ، اسکیت‌بورد یاد بگیرند.
همیشه که نباید فقط انیمیشن و فیلم سینمایی و سریال را در شبکه‌های نمایش خانگی ببینیم. آپاراتچی معتقد است برخی از مستندها  از فیلم‌های سینمایی هم تماشایی‌تر می‌شوند؛ چون کاملاً واقعی‌اند.
اگر شما اهل تماشای فیلم‌های مستند هستید، سایت نماوا این فیلم را با زیرنویس فارسی در اختیار کاربران خود گذاشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :