• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98242
+
-

مرگ ناشی از کرونا در کشور دو رقمی شد

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار بیماری کووید-۱۹ در کشور، از دو رقمی شدن مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در کشور برای نخستین بار طی حدود یک‌ماه اخیر، خبر داد. 
به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴۸۷۷ نفر رسید. وی با بیان اینکه برای نخستین بار بعد از حدود یک ماه، آمار مرگ ناشی از این بیماری در کشور دو رقمی شد، افزود: این توفیق نسبی است که امیدواریم استمرار یابد.
 در مجموع متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۶۸۳ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور ضمن ادامه روندصعودی بهبودیافتگان این بیماری نیز گفت: تا‌کنون ۴۸۱۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۳۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون ۲۸۷ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

مدیریت «کرونا» در کشور
وزیر بهداشت با اعلام اینکه امروز برای نخستین بار طی حدود یک‌ماه اخیر، تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور دو رقمی شده است، گفت: با وجود این، رعایت فاصله‌گذاری هوشمند همچنان باید در اولویت باشد. به گزارش ایسنا، سعید نمکی با اشاره به اینکه امروز نخستین روزی است که بعد از روزهای سخت و پیک بیماری کرونا، تعداد مرگ‌ومیرهای ما به‌دلیل بیماری کووید ۱۹ دو رقمی شده و به عدد ۹۸ نفر رسیده است، اظهار کرد: هم‌اکنون مدیریت بیماری در کشور به بهترین شکل در حال اجراست و در اکثر استان‌ها شرایط بهتر از قبل شده است. 
وزیر بهداشت با بیان اینکه هم‌اکنون ورودی بیمارستان‌ها نیز نسبت به قبل وضعیت مطلوب‌تری دارد، تصریح کرد: تمام اینها با تلاش و همدلی تمامی مردم حاصل شده است. وی ادامه داد: فاصله‌گذاری هوشمند همچنان در اولویت ماست و باید تأکید کرد که اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی رعایت نشود، دچار چالش‌های زیادی خواهیم شد. 
نمکی با اشاره به مرارت‌های کادر پزشکی و درمانی در مقابله با کرونا و درمان بیماران و بیان اینکه متأسفانه در راه مبارزه با بیماری همکاران زیادی را از دست داده‌ایم، گفت: از تمامی مردم درخواست دارم که با رعایت برخی نکات بار را بر همکاران من سنگین‌تر نکنند. در برخی کشورهای دنیا پرستاران و کادر پزشکی با کم شدن امکانات حفاظتی به خیابان‌ها آمدند؛ درحالی‌که همکاران و کادر بهداشتی درمانی ما تا امروز از هیچ کمکی دریغ نکرده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید