• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 26 فروردین 1399
کد مطلب : 98160
+
-

دستگیری دزدان 2میلیاردی خانه‌ها


اعضای باند سرقت از خانه‌ها که با دستبرد به 40خانه در پایتخت بیش از 2میلیارد تومان سرقت کرده بودند دستگیر شدند. به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این باند از اواخر دی‌ماه سال گذشته شروع شد. نخستین شاکی مردی بود که می‌گفت دزدان در زمانی که او و خانواده‌اش در خواب بوده‌اند وارد خانه شده و دست به سرقت میلیونی زده بود. این مرد توضیح داد: حدود ساعت 5:30 که برای نماز صبح بیدار شده بودم متوجه شدم اثاثیه خانه جابه‌جا شده و بهم‌ریخته است. وقتی به جست‌وجو در داخل خانه پرداختم فهمیدم در زمانی که ما در خواب بودیم، دزدان وارد خانه شده و 300هزار دینار عراقی، 300دلار، مقداری البسه و کارت بانکم را به همراه رمزش سرقت کرده‌اند.
به‌گفته شاکی، دزدان پس از سرقت کارت عابربانک او در ساعت 6صبح 30میلیون تومان از حسابش برداشت و سرقت کرده بودند.
با این شکایت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز شد. کارآگاهان در بررسی دوربین‌های مداربسته محل سرقت به تصاویری از 2سارق دست یافتند که در ادامه معلوم شد آنها از مجرمان سابقه‌دار به نام‌های حسین و فیروز هستند. بررسی‌ها برای شناسایی مخفیگاه این 2سارق ادامه داشت تا اینکه مدتی بعد معلوم شد که این 2نفر به جرم سرقت و حمل مواد‌مخدر دستگیر و روانه زندان شده‌اند. هردو متهم از زندان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و در بازجویی‌ها علاوه بر سرقت از خانه شاکی به سرقت‌های سریالی دیگر هم اعتراف کردند.
سرهنگ حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم آگاهی گفت: اعضای این باند مدعی شدند که تا‌کنون به 40خانه در پایتخت دستبرد زده‌اند و افراد دیگری نیز به‌عنوان سارق یا مالخر با آنها همدست بوده‌اند. آنها گفتند که با شناسایی خانه‌هایی که بالکن یا پنجره مشرف به کوچه و بدون حفاظ داشتند، پس از نیمه‌شب وارد خانه‌ها می‌شدند و بی‌توجه به اینکه کسی در خانه هست یا نه، دست به سرقت اموال باارزش می‌زدند و پس از سرقت نیز اموال مسروقه را تقسیم می‌کردند. وی ادامه داد: با اعترافات متهمان دستگیر شده، اعضای دیگر این باند نیز دستگیر شدند و در بازرسی مخفیگاه آنها مقداری اموال مسروقه کشف شد. اعضای این باند تا‌کنون به سرقت از 40خانه و ربودن اموالی به ارزش بیش از 2میلیارد تومان اعتراف کرده‌اند و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید