• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 25 فروردین 1399
کد مطلب : 98041
+
-

آتش‌سوزی در شرق تهران جان 4جوان را گرفت

مرگ آتشین دوبلورها در استودیوی خانگی

داخلی
مرگ آتشین دوبلورها در استودیوی خانگی


آتش‌سوزی در ساختمانی قدیمی که از آنجا به‌عنوان استودیوی دوبله استفاده می‌شد حادثه دلخراشی را رقم زد و موجب جان باختن 4جوان دوبلور شد. یکی از قربانیان دوبلور معروف سریال‌هایی همچون وایکینگ‌ها به نام شهاب ایلکا بود. 
به گزارش همشهری، ساعت13:30 دیروز به آتش‌نشانی تهران خبر رسید خانه‌ای در خیابان اجاره‌دار دچار آتش‌سوزی شده است. دقایقی از این خبر می‌گذشت که آتش‌نشانان 2ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند. محل حادثه ساختمانی قدیمی و دوطبقه بود که روی پشت بام آن اتاقی حدود 12متر قرار داشت که دچار آتش‌سوزی شده بود. آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و توانستند در مدت کوتاهی آتش‌سوزی را خاموش کنند اما در انتهای این اتاقک با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: در محل حادثه لوازمی مثل مبل و وسایل منزل قرار داشت و در انتهای آن یک پستوی کوچک حدود 3-2متری نیز وجود داشت که درِ آن بسته بود. زمانی که همکارانم این در را باز کردند در کمال ناباوری پیکر بی‌جان 4جوان را که روی زمین افتاده بودند مشاهده کردند و آنها را بیرون کشیدند اما با تأیید امدادگران اورژانس که در محل حادثه حضور داشتند معلوم شد که هر 4نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وی درباره علت مرگ این 4جوان گفت: کانون آتش‌سوزی در اتاق بود و شعله آتش به پستوی انتهای آن نرسیده بود و آثار سوختگی روی بدن جانباختگان وجود نداشت اما علائم دودزدگی و حرارت در آنجا به چشم می‌خورد و به‌احتمال زیاد آنها به همین دلیل جان باخته‌اند. با وجود این علت اصلی توسط پزشکی‌قانونی اعلام خواهد شد. به‌دنبال این حادثه، مأموران کلانتری106 نامجو که از لحظات اولیه در محل حضور داشتند مرگ 4جوان را به بازپرس کشیک دادسرای امور جنایی گزارش کردند و دقایقی بعد با حضور بازپرس جنایی تحقیقات در این خصوص آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این 4نفر در محل حادثه استودیویی خانگی برای ضبط موسیقی و دوبله فیلم و کارتون درست کرده بودند. یکی از شاهدان این حادثه به همشهری گفت: این 4جوان در آنجا کارهای هنری و دوبله انجام می‌دادند و آزارشان به هیچ‌کس نمی‌رسید و هیچ‌کس هم از آنها شکایتی نداشت. وی درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: 2 کارگر روی پشت بام مشغول انجام کارهای مربوط به ایزوگام و 4جوان هم در استودیوی‌شان مشغول کار بودند. ظاهرا مشعل ایزوگام‌کارها روشن بود و شعله‌های آن به پشت درِ اتاق که با ابر آگوستیک شده بود نزدیک می‌شود و با آتش‌گرفتن ابرها، شعله‌ها به داخل اتاق سرایت می‌کند. زمان آتش‌سوزی 4جوان بی‌خبر از اتفاقی که افتاده داخل استودیشان مشغول کار بودند و زمانی متوجه آتش‌سوزی شدند که دود و آتش اتاق را فراگرفته و راه فرار‌شان را مسدود کرده بود. در این شرایط بود که آنها در آنجا گرفتار شدند و به‌احتمال زیاد به‌خاطر دود زیاد جان خود را از دست دادند.
به‌دنبال انجام تحقیقات اولیه، اجساد قربانیان به پزشکی‌قانونی منتقل شد و تحقیقات از 2کارگر عایق‌کار برای روشن‌شدن علت وقوع این حادثه ادامه دارد. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که 2کارگر مدعی هستند از حضور 4جوان دوبلور در محل حادثه اطلاعی نداشتند. از سوی دیگر با حضور ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران در محل ، دستور بازداشت2 صاحبخانه و 2 نصاب ایزوگام به دلیل عدم رعایت نظامات دولتی صادر شد.



شهاب ایلکا، یکی از قرابانیان



بخشی از متنی که قربانیان درحال دوبله آن بودند.



عکس‌ها: همشهری/ حسین تهرانی
 

این خبر را به اشتراک بگذارید