• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 فروردین 1399
کد مطلب : 97946
+
-

کدام خودروها امسال مشمول معاینه فنی هستند؟

معاینه فنی
کدام خودروها امسال مشمول معاینه فنی هستند؟

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی، گفت: همه خودروهای تولید داخل سال 94و پیش از آن، همه خودروهای وارداتی سال  2015و پیش از آن، همچنین وسایل حمل‌ونقل عمومی سال 97و قبل از آن مشمول انجام معاینه فنی در سال جدید هستند.

به گزارش فارس، حسین مقدم اظهار کرد: این موضوع در همه مراکز مورد توجه قرار گرفته و در قسمت صدور نتایج آزمون و دریافت گواهی معاینه فنی، فاصله‌های مناسب برای شهروندان نشانه‌گذاری شده است تا از این طریق پیشگیری از کرونا انجام گیرد. وی با اشاره به اینکه ضد‌عفونی مراکز معاینه فنی روزانه چندین نوبت انجام می‌شود، گفت: شست‌وشوی کارت‌های بانکی با مواد ضد‌عفونی قبل از دریافت هزینه و پذیرش خودرو نیز مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران بیان کرد: سال گذشته حدود یک میلیون و 660هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی آنها انجام گرفته که این آمار نسبت به‌مدت مشابه سال 97، حدود 9درصد کاهش داشت.
وی گفت:‌ خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند از تخفیف 30درصدی برای تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا برخوردار خواهند شد. در سال 98حدود50درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز شهر تهران متقاضی دریافت معاینه فنی برتر هستند اما تنها 33درصد موفق به گرفتن معاینه فنی شدند.

   22درصد خودروها در تست آلایندگی رد شدند

از تعداد کل مراجعان به مراکز معاینه فنی، یک میلیون و ۱۹۰هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که ۲۲درصد آنها در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 8درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، 4درصد کمک فنر، ۱۰درصد تست ترمز و ۱۶درصد عیوب ظاهری مردود شده‌اند. به گزارش ایلنا، حسین مقدم، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران به برخی آمارها درخصوص معاینه فنی خودروها در سال 98 اشاره کرد و گفت که ۳۹درصد از خودروها به‌علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند. به گفته او، حدود ۵۰ درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز شهر تهران متقاضی دریافت معاینه فنی برتر بوده که ۳۳درصد موفق به اخذ معاینه فنی برتر شده‌اند. این در حالی است که 58هزار و 471دستگاه خودرو غیرمشمول معاینه فنی (زیر 4سال)، معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند و این خودروها شامل استفاده از تخفیف ۲۵درصدی تردد در محدوده طرح ترافیک وکنترل آلودگی هوا شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید