• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97889
+
-

نکته بازی

کرونای ما، کرونای آنها
حمله ویروس کرونا در بیشتر جاهای دنیا نتایج مشترکی به‌دنبال آورده؛ نتایجی مثل افزایش همدلی مردم برای عبور از این دشمن نامرئی. این اتفاق در دنیای فوتبال هم رخ داده و هواداران و اعضای تیم‌های مختلف سعی می‌کنند روی مسائل مهم‌تر انسانی تمرکز کنند. مثلا در انگلستان خیلی خبری از دعوا بر سر قهرمان معرفی‌شدن یا نشدن لیورپول نیست. کرونای ما اما انگار با آنها فرق دارد. از روزی که کرکره لیگ به این بهانه پایین کشیده شده، هر‌روز بساط یک دعوای بی‌‌فایده و تاریخ مصرف گذشته پهن می‌شود؛ از جدال بر سر ساواکی‌ها و توده‌ای‌ها تا درگیری فرسایشی پیرامون اینکه چه‌کسی باید قهرمان معرفی شود. این وسط حتی نیما نکیسا هم فرصت را مغتنم شمرده و به گلی که عابدزاده در جام‌جهانی از آمریکا خورد، گیر داده است. آقا واقعا دم همگی گرم!

نیامدید که در زمین رقم بخورد
رضا فتاحی، سرپرست تیم فوتبال سپاهان هم نشان داد برای خودش آدم جالبی است. فتاحی گفته: «امیدوارم با تمرین مخفیانه بازیکنان پرسپولیس برخورد شود.» ما مدافع پنهان‌کاری سرخپوشان در این مورد نیستیم، اما انصافا با «تمرین» چه برخوردی باید بشود؟ مثلا خوب است 3 امتیاز از پرسپولیس بگیرند و بدهند سپاهان؟ یعنی سطح آتو گرفتن از رقیب به اینجا رسیده؟ البته سرپرست سپاهان یک آرزوی دیگر هم دارد: «امیدواریم نتیجه بازی ما با پرسپولیس در زمین رقم بخورد.» کدام بازی؟ مگر این دو تیم قرار است مسابقه دیگری هم داشته باشند؟ اگر منظور استاد مسابقه برگشت لیگ است، باید دوباره توضیح بدهیم سپاهان در زمین حاضر نشد، وگرنه قطعا نتیجه در میدان رقم می‌خورد. به جای این دفاع چشم‌بسته، آیا بهتر نیست سرانجام بپذیرید تصمیم‌تان غلط بوده و به جز خودتان به بقیه مدعیان هم ضربه زدید؟ 

تلویزیون؛ رکورددار عذرخواهی
خب به سلامتی مجریان نوروز فوتبالی هم از هواداران استقلال عذرخواهی کردند تا این رسانه کم‌کم به رکورددار گاف و پوزش تبدیل شود. به لوگو توهین می‌کنند بعد عذر می‌خواهند، با اسم سرمربی مزاح می‌کنند بعد عذر می‌خواهند، نسخه خروج از ایران تجویز می‌کنند بعد عذر می‌خواهند... همینطور چپ و راست فتح و فتوحات انجام می‌دهند، بعد ناچار به عقب‌نشینی می‌شوند. قطعا در برخی موارد آستانه تحمل مردم ما هم پایین است و هر نقد و شوخی ساده‌ای با سوژه‌های مورد علاقه‌شان را تحمل نمی‌کنند، اما آیا بهتر نیست دوستان عزیزمان در تلویزیون هم متوجه عواقب حرف‌هایی که می‌زنند باشند تا بعد ناچار به ماله‌کشی نشوند؟ مخصوصا در این دوره و زمانه که هر چیزی هر جا بگویی، فورا فیلمش وایرال می‌شود و شبکه‌های اجتماعی را تصرف می‌کند، کمی درایت و آینده‌‍‌نگری راه دوری نمی‌رود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید