• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97885
+
-

نیمکت تیم ملی و یک شایعه عجیب!

اسکوچیچ هنوز نیامده رقیب پیدا کرده؛ گابریل کالدرون گزینه جدید هدایت تیم ملی است

نیمکت تیم ملی و یک شایعه عجیب!

کرونا فوتبال را گرفتار بحران کرده. همه رقابت‌ها و مسابقه‌های رسمی به تعویق افتاده و باشگاه‌ها و تیم‌های ملی در بلاتکلیفی محض به‌سرمی‌برند. تا اینجای کار برنامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هم عوض شده و تیم ملی ایران که روزهای حساسی را در این مسابقه‌ها در پیش دارد، باید منتظر اعلام برنامه جدید بماند؛ برنامه‌ای که تا اینجای کار ظاهرا به مهرماه موکول شده و ممکن است باز هم دچار تغییر شود. همین بلاتکلیفی و سردرگمی باعث شده ‌تا شایعات عجیبی درباره نیمکت تیم ملی شنیده شود.
انتخاب اسکوچیچ هم از ابتدا منتقدان جدی و فراوانی داشت. بسیاری کارنامه و سابقه او را با وعده‌های داده‌شده درباره یک جانشین شایسته برای کارلوس کی‌روش متناسب نمی‌دانستند. همان زمان شنیده شد که قرارداد با اسکوچیچ تا پایان تیرماه و پایان دور مقدماتی جام جهانی است؛ جایی که ایران با توجه به 2شکست برابر بحرین و عراق کار سختی برای صعود خواهد داشت. حالا که مسابقه‌های تیم ملی در فروردین و خرداد به تعویق افتاده و به زمان دیگری موکول شده، شنیده می‌شود که فدارسیون تمایلی به ادامه همکاری با سرمربی کروات خود ندارد.جالب است که حتی ظاهرا خود اسکوچیچ هم انگیزه‌ای برای ادامه این همکاری ندارد. او بعد از تعطیلی مسابقه‌ها به‌طور کامل به تعطیلات رفته و حتی وضعیت بازیکنان ایران را زیرنظر نگرفته است. ظاهرا او ارتباط خاصی با کسی ندارد و از وضعیت بازیکنان مطلع نیست. حتی مسئولان فدراسیون هم چندان خبری از اسکوچیچ کروات ندارند.
روز گذشته شایعه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد که مذاکراتی برای سپردن هدایت تیم ملی فوتبال به گابریل کالدرون انجام شده و این مربی آرژانتینی هم ابراز رضایت کرده دوباره در ایران کار کند. ظاهرا کالدرون اعلام کرده حاضر است با حضور مستمر در ایران هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد و از طرف دیگر مبلغ درخواستی او برای فدراسیون فوتبال معقول است اما نکته مهم حضور مجدد این مربی در ایران بحث طلبش از باشگاه پرسپولیس است. به‌نظر می‌رسد اگر فدراسیون و کالدرون به توافق برسند، مربی آرژانتینی هم حاضر است از طلب ۵۵٠هزار دلاری خود گذشت کند تا بدون مشکل روی نیمکت تیم ملی بنشیند. حتی گفته شد که موضوع مذاکره با کالدرون به مقامات بالادستی فدراسیون هم گزارش شده و این مقامات هم موافقت خود را برای عقد قرارداد با کالدرون اعلام کرده‌اند.
البته روز گذشته مهدی محمدنبی، دبیرکل جدید فدارسیون فوتبال درباره شایعه قطع همکاری با اسکوچیچ گفت: «این مسائل صحت ندارد. او مرخصی گرفته و به شهر زاگرب رفته‌ است. او به‌دلیل موضوع کرونا نتوانست به ایران بیاید. اگر شرایط عادی شود، او به ایران بازمی‌گردد و تمرینات تیم ملی را ادامه خواهیم داد. اوایل اکتبر (اواسط مهر) تا نوامبر (آبان) ۴مسابقه داریم. اسکوچیچ کماکان مربی تیم ملی است و تغییرات در این زمینه صحت ندارد.» او درباره اینکه آیا قرارداد اسکوچیچ تا تیرماه اعتبار دارد یا خیر؟ گفت: «به دپارتمان تیم‌های ملی اعلام کردم که این موضوع را بررسی کنند و به من اطلاع دهند. هنوز قرارداد او را بررسی نکرده‌ام.» همین نکته کلیدی صحبت‌های نبی است؛ قراردادی که هیچ‌کس تاریخ دقیق آن را نمی‌داند و شاید همین مسئله منشأ اخبار جدیدی در روزهای آینده باشد و شایعه‌ها را به حقیقت نزدیک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید