• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97883
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/68BAl
+
-

آیا AFC همچنان تاج را رئیس فدراسیون ایران می‌داند؟

همشهری یکی از عجیب‌ترین نامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا را بررسی می‌کند

آیا AFC همچنان تاج را رئیس فدراسیون ایران می‌داند؟

نامه تهدیدآمیزی که هفته دوم فروردین، کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران نوشت، کم‌سابقه بود و چند روز بعد هم با برگزاری نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران بی‌اثر شد. اما آن نامه نکته‌ای مهم داشت که رسانه‌های داخلی نادیده‌اش گرفتند.
نامه مذکور با امضای دبیرکل کنفدراسیون و خطاب به حیدر بهاروند، نوشته شده بود. بهاروند از دی‌ماه سال گذشته و به‌دنبال کناره‌گیری مهدی تاج، سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال شده، اما در نامه‌ ای‌اف‌سی، پست او نایب‌رئیس (VICE PRESIDENT) عنوان شده است.حالا سؤال این است: اگر بهاروند نایب‌رئیس فدراسیون است، پس رئیس فدراسیون چه‌کسی است؟
تا پیش از کناره‌گیری تاج، بهاروند یکی از 3نایب‌رئیس فدراسیون بود. اگر فرض را بر این بگیریم که کنفدراسیون فوتبال آسیا تعمدا جلوی نام او کلمه نایب‌رئیس را نوشته، معنی‌اش می‌تواند این باشد که این کنفدراسیون تغییرات سال گذشته در هیأت رئیسه فدراسیون ایران را هنوز به رسمیت نشناخته است.
ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم وب‌سایت ای‌اف‌سی همچنان تاج را رئیس و علی کفاشیان و حیدر بهاروند را نواب رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌داند.پیش از این علی کفاشیان ادعا کرده بود که با وجود کناره‌گیری از نایب‌رئیسی فدراسیون، استعفای کتبی نداده است. او با استناد به همین موضوع گفته بود چنانچه مدیران وزارت ورزش بخواهند، مشکلی برای جانشینی تاج ندارد.پیچیده‌ترین بخش این داستان به‌خود تاج مربوط می‌شود. او چند‌ماه پیش به بهانه بیماری از ریاست فدراسیون کنار رفت، اما به مانند کفاشیان متن استعفایش هیچ‌گاه منتشر نشد. شاید به‌دلیل همین ابهامات بود که پس از ایراد گرفتن کنفدراسیون فوتبال آسیا به تغییر دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، برخی رسانه‌ها از تلاش تاج برای بازگشت به فدراسیون خبر دادند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا، در نامه‌های بعدی‌اش، انتخاب مهدی
 محمد نبی به جای ابراهیم شکوری را به رسمیت شناخت، با وجود این تغییرات را در وب‌سایتش اعمال نکرد.
احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بدانید حتی در وب‌سایت فدراسیون فوتبال ایران هم حیدر بهاروند همچنان نایب‌رئیس است و نه سرپرست ریاست!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید