• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97839
+
-

پیشکسوت استقلال: قهرمان آسیا نمی‌شویم چون مدیران خوبی نداریم

سالگرد نخستین قهرمانی یک تیم ایرانی در آسیا مصادف شده بود با جنجال‌های عجیب و حواشی تلخی در فوتبال ایران. در روزهای گذشته اظهارنظرهای مختلفی از پیشکسوتان فوتبال درباره این مجادله‌ها منتشر شد. حسین فرزامی پیشکسوت آبی‌ها درخصوص پنجاهمین سالگرد نخستین قهرمانی استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به همشهری می‌گوید: «چرا این موفقیت‌ها دیگر تکرار نمی‌شود؟ به این خاطر که کسانی مدیر هستند که اطلاعی از ورزش و فوتبال ندارند. در این بین رسانه‌ها هم خیلی خوب به این موضوع پرداختند؛ البته غیر از رسانه‌ای که در آن اقدامات مرحوم خسروانی زیر سؤال برده شد. آنها چیزی نمی‌دانند و از همین‌رو اظهارات و نظرات اشتباه می‌دهند.»
او در این‌باره می‌افزاید: «به هرحال تلویزیون در این زمینه مقصر است. یک زمانی برنامه‌های ورزشی ما را امثال وارث و متقی تهیه می‌کردند. آنها خودشان قهرمان شنا و فوتبال بودند. واقعا الان تولیدات تلویزیون مطلوب مردم نیست. رسانه ملی باید تکلیفش را مشخص کند. چرا برنامه نود را تعطیل کردید که برنامه مردمی و بی‌طرف بود؟»
فرزامی درخصوص اینکه برخی معتقدند در دوره‌هایی که استقلال قهرمان آسیا شده تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ قهرمانان زیاده نبود و حتی رقابت‌ها در قالب تورنمنت‌های چهارجانبه برگزار می‌شد می‌گوید: «من جواب شما را با یک مثال می‌دهم. ما الان لیگ برتر خودمان را برگزار می‌کنیم و برخی تیم‌ها می‌گویند ما به‌دلیل مشکلات مالی که داریم در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کنیم اما آیا لیگ تعطیل می‌شود؟! مطمئنا اینطور نیست. این قانون است و نمی‌توان قانون را برعکس کرد. قانون می‌گفت بیایید شرکت کنید حالا اگر برخی تیم‌ها شرکت نمی‌کردند به کسی مربوط نمی‌شد.»
پیشکسوت فوتبال با بیان این مطلب که سوءمدیریت باعث شده ما چنددهه در فوتبال نتوانیم قهرمانی آسیا را در رده باشگاهی و ملی کسب کنیم تأکید کرد: «این سوء‌مدیریت از باشگاه استقلال گرفته تا فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش وجود دارد. امثال تاج و سلطانی‌فر اطلاعی از ورزش ندارند. در گذشته علی عبده و خسروانی با خدماتی که برای ورزش و فوتبال کشور انجام دادند در میان مردم اعتبار داشتند. الان هم مدیران ما باید برای خدمت به
 و رزش و مردم همه تلاش خود را انجام بدهند. همین الان مجموعه بولینگ عبده روزانه 2هزار نفر مراجعه‌کننده دارد که از بخش‌های مختلف مثل استخر، باشگاه، بیلیارد، بولینگ و... استفاده می‌کنند. یا اماکن ورزشی که تیمسار خسروانی برای استقلال باقی گذاشت مثل زمین تنیس و ده‌ها مورد دیگر که الان می‌شد آنها را فروخت و پولش را به‌حساب باشگاه استقلال ریخت تا مشکلاتش حل شود. اما متأسفانه دارند از امکانات استقلال به‌راحتی و بدون پرداخت پولی استفاده می‌کنند. دولت باید استقلال و پرسپولیس را رها 
کند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید