• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 18 فروردین 1399
کد مطلب : 97660
+
-

عامل جنایت در دره‌فرحزاد قفل سکوت را شکست

اعتراف قاچاقچی به قتل سلطان هروئین

اعتراف قاچاقچی به قتل سلطان هروئین

عامل قتل سلطان هروئین، یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد‌مخدر بود که بر سر پاتوق فروش مواد در دره‌فرحزاد دست به جنایت مسلحانه زده بود.
به‌گزارش همشهری، نیمه‌شب هفتم آذر‌سال98 به مأموران کلانتری140 باغ‌فیض تهران خبر رسید که مردی سی‌وپنج‌ساله در درگیری حوالی دره‌فرحزاد به ضرب گلوله کشته شده است. تحقیقات برای کشف راز این جنایت آغاز و معلوم شد که مقتول، قاچاقچی مواد‌مخدر بوده و چندین نوچه داشته است. او در دره‌فرحزاد هروئین می‌فروخت و به سلطان هروئین معروف شده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که وی شب حادثه با یک قاچاقچی دیگر و نوچه‌هایش بر سر پاتوق فروش مواد درگیر شده بود.
ماموران همچنین دریافتند که مقتول و نوچه‌هایش محلی را برای خود تعیین کرده و در آنجا موادمخدر می‌فروختند، اما گروه دیگر پا در پاتوق آنها گذاشته و مدعی بودند که آنجا متعلق به آنهاست و همین موضوع باعث درگیری مرگبار میان آنها شده بود. مأموران همچنین متوجه شدند که فرد تیرانداز، سردسته گروه رقیب بوده است که با این اطلاعات مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی رحیم دشتبان، بازپرس جنایی تهران، تحقیقات خود را برای بازداشت عامل جنایت آغاز کردند.
متهم به قتل اصغر نام داشت و تحقیقات نشان می‌داد که وی بارها به اتهام قاچاق و فروش مواد دستگیر شده و به زندان رفته است. او به‌تازگی از زندان آزاد شده بود و هنوز زمان زیادی از آزادی‌اش نگذشته بود که دست به جنایت مسلحانه زده بود. اصغر که یک قاچاقچی حرفه‌ای بود بعد از ارتکاب این جنایت از مخفیگاهش فراری شده و هیچ ردی از خودش به‌جا نگذاشته بود. با وجود این، مأموران دست به اقدامات اطلاعاتی زدند و چند روز قبل موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی کنند. به این ترتیب متهم به قتل در اقدامی غافلگیرانه و پس از گذشت 4‌ماه فرار دستگیر شد.
 اگرچه تمام شواهد علیه او بود و همه شاهدان می‌گفتند کسی جز اصغر، قاتل و عامل تیراندازی مرگبار نیست اما او منکر جنایت بود و می‌گفت قتل را نوچه‌اش مرتکب شده است. او درحالی چنین ادعایی مطرح می‌کرد که تحقیقات نشان می‌داد اسلحه استفاده شده در این جنایت نیز متعلق به اصغر است. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول از مدت‌ها قبل با او دچار اختلاف شده است، به‌خصوص از زمانی که متهم از زندان آزاد شده بود.

اعتراف به جنایت 
تمام شواهد علیه اصغر بود و بازجویی همچنان از او ادامه داشت تا اینکه این قاچاقچی حرفه‌ای قفل سکوت را شکست و راز قتل سلطان هروئین را فاش کرد. او مدعی شد که به‌خاطر پاتوق فروش مواد‌مخدر با سلطان درگیر شده و با شلیک گلوله جانش را گرفته است. پس از اقرار وی به قتل، او برای انجام تحقیقات بیشتر به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و وقتی پیش روی قاضی دشتبان قرار گرفت جزئیات قتل را فاش کرد و گفت انگیزه‌اش انتقام‌جویی از سلطان هروئین بوده است. به این ترتیب برای وی قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید