• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 17 فروردین 1399
کد مطلب : 97588
+
-

استقلال و امیدواری برای خروج از بحران

مدیرعامل جدید آبی‌ها با انبوهی از بدهی و پرونده باز در فیفا مواجه است

احمد سعادتمند، مدیرعامل جدید باشگاه استقلال از روز شنبه در ساختمان این باشگاه حاضر شد تا فعالیتش را بعد از گذشت 5روز از دریافت حکم مدیرعاملی آغاز کند. مدیرعامل استقلال که روزهای دشواری را در چالش مدیریتی جدید خود به‌خصوص در 2هفته آتی پیش‌رو خواهد داشت، بعد از اسکان در دفتر مدیریتی باشگاه بلافاصله امور اجرایی را با برگزاری جلساتی با معاونان و کارمندان آغاز کرد. سعادتمند هم‌اکنون و در روزهایی که تمرینات آماده‌سازی‌ تیم به‌دلیل شیوع کروناویروس تعطیل است باید راهکاری برای فرار از بحران‌های مالی دشوار بیابد و در نخستین گام، هم پرداختی به بازیکنان فعلی داشته باشد هم تسویه حساب با طلبکاران خارجی را در دستور کار قراردهد. سعادتمند که با علاقه بسیار و سماجت در نهایت قبای مرد اول اجرایی باشگاه را به تن کرد، پیش روی خود چالش‌های فراوانی دارد؛ از ارتباط با کادرفنی تا جورکردن منابع مالی پرداخت بدهی‌ها، از بهبود بخشیدن به امکانات تمرینی استقلال تا پرداخت حقوق بازیکنان و از ساماندهی اداری باشگاه تا انتخاب‌هایی که او را در موقعیت بهتری نسبت به مدیران قبلی قرار بدهد.
در روزهای گذشته خبرهایی درخصوص انتخاب «معاون ورزشی» در باشگاه استقلال در رسانه‌های مختلف منتشر شد ولی روز گذشته سایت رسمی باشگاه استقلال اعلام کرد: با نهایت احترام نسبت به پیشکسوتان عزیز و سرمایه‌های معنوی باشگاه استقلال که نامشان به‌دلیل گمانه‌زنی‌ها مطرح شده، باشگاه تاکنون جلسه و مذاکره‌ای درباره مسئولیت «معاون ورزشی» نداشته است. در شرایط فعلی، تیم در حال برنامه‌ریزی برای روزهای آتی و حل مشکلات و ایجاد ساختار جدید است.
مسئولان استقلال در یکی از پرونده‌های دردسرساز، در حال مذاکره با وینفرد شفر هستند تا طلب این مربی را پرداخت کنند. مسئولان این باشگاه از شفر خواسته‌اند که طلب این مربی را به‌صورت قسطی پرداخت کنند ولی مربی سابق آبی‌ها چنین چیزی را قبول نکرده است. باشگاه استقلال در این اوضاع بحرانی از سرور جپاروف هم تا پایان فروردین سال99 مهلت گرفته تا طلب این بازیکن ازبکستانی را هم پرداخت کند. طبق قوانین فیفا، درصورتی که رأی به سود شخصی اعلام شود و آن فرد به فیفا شکایتی دیگر نکند، باشگاه مدنظر فرصت دارد برای فرار از محرومیت در تاریخ مهلت داده شده، مطالبات شخص را پرداخت کند.
همچنین مسئولان استقلال در حال رایزنی هستند که با منشا نیز به توافق رسیده و طلب او را نیز پرداخت کنند. باشگاه در ابتدا اعلام کرده بود که این بازیکن نیجریه‌ای با جرایمی روبه‌رو شده که باید از قراردادش کسر شود، اما فیفا این مسئله را نپذیرفت. این در حالی است که منشا اعلام کرده یک ریال هم به استقلال تخفیف نخواهد داد. باید دید سعادتمند چگونه از پس این همه ماجرا و چالش برمی‌آید و می‌تواند روزهای آرامی برای استقلالی‌ها در سال99 رقم بزند. تیمی که فعلا در نخستین روزهای سال جدید بودروف مدافع خارجی (و البته کم‌اثر) خود را به‌دلیل خلف وعده مالی از دست داده و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عبور از مشکلات بیندیشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید