• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 فروردین 1399
کد مطلب : 97558
+
-

کروناییسم؛ سبکی برای نجات بشر

کروناییسم؛ سبکی برای نجات بشر


حسین زارعی ـ گرافیست

اولش مرگ برای همسایه بود و انکار؛ کمی جدی‌تر که شد تبدیل به هشدار شد و بعد، آموزش. همه ویروس‌شناس شدیم و در سالی که پیش‌بینی آموزش‌های عجیب و غریب شده بود، تبدیل شد به «چگونه دست‌های خود را بشوییم».
قرنطینه‌ای که نمی‌دانی چقدر طول می‌کشد هر قشری را به چیزی مشغول کرد و لطف فضای مجازی منتشر شد؛ یک سبک زندگی جدید که بی‌تردید در همه‌‌چیز سایه می‌افکند؛ از معماری کرونایی گرفته تا بسته‌بندی‌های کرونایی آموزش‌های مجازی ویژه دوران کرونا. در این میان موجی از آثار هنری نیز پیدا شد؛ فیلمساز و کاریکاتوریست و طراح و خطاط همه تصمیم گرفتند از توانایی‌هایشان برای نجات این جهان کمک بگیرند.
در همین ‌ماه اول، شکل‌های متفاوتی پیدا کرد و شیوه‌های برخورد خلاقانه‌ای با آثار؛ همه و همه با یک هدف آموزش و هشدار؛ وحدتی در یک کثرت جهانی. همه فهمیدیم نجات فرد، نجات جامعه است.
در پوستر‌های پیش رو در بخش فیلم‌های ایرانی، از پرفروش‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌های سینمای ایران استفاده شده تا شاید مردمی که فیلم‌های محبوبشان را دیده‌اند بار دیگر از همان طریق یادآوری شوند که چقدر با رعایت نکات اولیه بهداشتی می‌توانند خود و جهان را نجات دهند؛ در بخش دوم هم استفاده از پوستر فیلم‌هایی که اسکار دریافت کرده‌اند.

















این خبر را به اشتراک بگذارید