• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97186
+
-

7خرداد 1398

استناد به حکم کرونا

استناد به حکم کرونا

محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران که به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد به قصاص محکوم شده بود، هر چند توانست با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یابد اما حالا خطر دیگری او را تهدید می‌کند؛ خطری به نام کرونا ویروس.نام محمدعلی نجفی یادآور 2شخصیت است؛ اول، مرد خوشنام دنیای سیاست که روزگاری مسئولیت وزارت آموزش‌و‌پرورش، سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران را به دوش می‌کشید و دوم، عامل قتل میترا استاد، زن 36ساله‌ای که همه او را به نام همسر دوم نجفی می‌شناسند. این شخصیت اما عمر چندانی ندارد؛ صبح هفتم خردادماه بود که به‌دنبال کشمکش‌هایی که در آپارتمان شماره 2701 برج آرمیتا میان نجفی و استاد درگرفت، 5گلوله شلیک شد که یکی از آنها با اصابت به سینه میترا، جان او را گرفت و اتهام قتل عمد را در پرونده نجفی ثبت کرد. شهردار اسبق تهران که حالا جنجالی‌ترین پرونده جنایی سال‌های اخیر را رقم زده بود، چند ساعت پس از این جنایت خود را تسلیم پلیس کرد و گفت که به‌دلیل اختلافاتی که با میترا داشته، به‌خاطر تهدیدهایی که از جانب او می‌شده و بر سر مخالفت‌های میترا با جدایی بی‌دردسرشان، به آخر خط رسیده و... اما این دفاعیات از سوی قضات پذیرفته نشد و مرد خوشنام دنیای سیاست به اتهام قتل به قصاص محکوم شد. قصاص اما پایان پرونده نبود؛ چرا که مدتی بعد خانواده استاد از خونخواهی گذشتند و دیوان‌عالی کشور نیز حکم قصاص را نقض کرد تا متهم پرونده یک‌بار دیگر پای میز محاکمه قرار بگیرد؛ محاکمه‌ای که در جریان آن دادگاه او را از لحاظ جنبه عمومی قتل و به اتهام حمل سلاح غیرمجاز جمعا به تحمل 6سال‌و‌نیم زندان محکوم کرد.  حمیدرضا گودرزی، وکیل نجفی در روزهایی که هراس از کرونا تقریبا سایر خبرها را تحت‌الشعاع خودش قرار داده درباره پرونده موکلش می‌گوید: پس از محاکمه دوباره موکلم، قضات دادگاه باز هم قتل را عمد تشخیص دادند که ما با توجه به مستنداتی که داریم به این حکم دادگاه اعتراض کردیم و حالا پرونده در شعبه 41دیوان‌عالی کشور است تا درباره این حکم تصمیم‌گیری شود.
گودرزی درباره وضعیت نجفی در زندان هم می‌گوید: شیوع بیماری کرونا موکلم را با خطر مرگ روبه‌رو کرده است. او بیماری‌ پیش‌زمینه‌ای قلبی دارد و همچنین دیابت. حتی سابقه سکته قلبی هم دارد.
همه اینها ما را نگران کرده که با توجه به بسته بودن محیط زندان ممکن است او دچار کرونا ویروس شود و در این صورت خطر مرگ تهدیدش می‌کند. 
درخواستی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران و همچنین رئیس دادگاه کیفری ارائه کرده‌ایم و خواسته‌ایم با عنایت به بخشنامه رئیس محترم قوه‌قضاییه، وثیقه نجفی پذیرفته شود و او تا زمان قطعی شدن حکم از سوی دیوان‌عالی کشور از زندان آزاد و در خانه تحت مراقبت پزشکی قرار‌بگیرد.





این خبر را به اشتراک بگذارید