2آبان 1398
خودروی جان
دوم آبانماه بود که سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از خروج محصولات خانواده پراید از مدار تولید خبر داد. او اعلام کرد که از بهمنماه سال گذشته برنامهریزی دقیق برای پایان دادن به تولید این محصول آغاز شده و از ابتدای سال نیز با افزایش تدریجی سهم سایر محصولات سایپا این برنامه را به مرحله اجرا درآوردهاند اما برای جلوگیری از وارد شدن التهاب به بازار، این موضوع آن زمان رسانهای نشد.
تولید این ماشین که در کرهجنوبی آغاز شده بود، از سال۷۲ در ایران ادامه پیدا کرد. پراید بعد از پیکان، قدیمیترین خودروی بازار ایران است. از مدل صبا و نسیم گرفته تا سایپا 141، 151، 111، 131، 132. این خودروی خاطرهساز اما بهخاطر ایمنی پایین به قاتل جادهها معروف شد. سال۹۲ رئیس سازمان پزشکی قانونی پراید را رکورددار وسایل نقلیه در کشته شدن ایرانیان عنوان کرد: «متأسفانه ۲هزار و ۴۵۴ نفر بهدلیل وقوع تصادف خودروی پراید جان خود را از دست دادهاند که این مسئله باعث شد تا ۱۳/ ۶ درصد از تصادفات منجر به مرگ به این خودرو اختصاص یابد.» با این حال ارزانترین خودروی ملی تا روز آخر تولید خریده خواهد شد؛ گرچه دیگر ارزان نباشد.