• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97138
+
-

17 اردیبهشت 1398

افطار با آش 25هزارتومانی

افطار با آش 25هزارتومانی

آش کیلویی 25هزارتومان. این قیمت در حالی اعلام شد که قیمت آش در رمضان سال گذشته کیلویی 8هزارتومان بود.
از اواخر سال96 بود که آرام‌آرام، گرانی‌ها و افسارگسیختگی‌ها در حوزه قیمت‌ها شتاب گرفت. پس طبیعی بود که با آغاز رمضان 1398، مردم باز هم نگران باشند؛ چرا که در آغاز و طول این ‌ماه‌مبارک، مردم اقدام به خرید فله‌ای ارزاق مورد‌نیازشان می‌کنند تا خیال‌شان راحت باشد. و این، می‌تواند فرصتی برای سوءاستفاده‌های زیادی باشد.

البته مثل هر سال، مسئولان اشاره کردند که بازار اقلام مورد‌نیاز مردم کنترل خواهد شد. ولی باز هم افزایش قیمت‌ها و نگرانی‌های حاصل از آن، کار خودش را کرد. 
 همین امر باعث شد تا در اواخر فروردین، قیمت گوشت به کیلویی نزدیک به 80هزار‌تومان هم برسد؛ در حالی‌که یک‌سال قبل‌تر قیمت آن نزدیک به 35هزار تومان بود. جالب اینکه علاءالدین بروجردی، نماینده مجلس  اشاره کرد که با افزایش قیمت مواد‌غذایی، طبیعی است که مردم باید از خریدشان کم کنند. این نقل‌قول، سوم اردیبهشت‌ماه بود که گفته شد. او افزایش قیمت مواد غذایی را، «مشکل همیشگی کشور» دانسته بود. آمارها همچنین از افزایش تورم در گروه کالا و خدمات مصرفی در فروردین98، به 45درصد سخن می‌گفت که در این میان گوشت قرمز و ماهی، میوه و سبزیجات بیشترین تغییر قیمت را داشتند. این، در حالی بود که هر از چندی شایعات یا شیطنت‌هایی، باعث می‌شد تا اقلامی دچار کمبود شوند. در طول سال گذشته، این موارد در مورد تن‌ماهی، ماکارونی، مرغ و تخم‌مرغ و... اتفاق افتاد. قیمت خرما، به‌عنوان یکی از اقلام پرمصرف رمضانی نیز، به‌شدت بالا رفت؛ طوری که برخی از متولیان اعلام کردند تا پایان‌ماه رمضان، احتمال این وجود دارد که 90درصد قیمت خرما افت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید