• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد مطلب : 96908
+
-

ادامه دستگیری شاهزاده‌ها در عربستان

خاورمیانه
ادامه دستگیری شاهزاده‌ها در عربستان


سایت خبری میدل‌ایست‌آی از ادامه دستگیری شاهزادگان سعودی توسط ولیعهد ماجراجوی این کشور خبر داده ‌است. براساس گزارش این وب‌سایت عربی، در روزهای اخیر دومین عضو شورای بیعت که کارش تعیین جانشین برای شاه عربستان است، دستگیر شده‌. فرد دستگیرشده، شاهزاده محمدبن‌سعدآل‌سعود، پسر سعدبن‌عبدالعزیز، برادر سلمان شاه عربستان است. پیش‌تر شاهزاده احمدبن‌عبدالعزیز (برادر کوچک‌تر سلمان)، نایف‌بن‌احمد (پسر این برادر کوچک‌تر) و محمد بن‌نایف (ولیعهد پیشین) به دستور بن‌سلمان دستگیر شدند. در فهرست این دستگیرشده‌ها 20شاهزاده دیگر هم هستند. هنوز خبر رسمی درباره این دستگیری‌ها منتشر نشده‌ و آنچه به بیرون درز کرده، از طریق روزنامه‌های آمریکایی بوده ‌است.
سومین عضو شورای بیعت، سعودبن‌نایف، برادر بزرگ‌تر محمدبن‌نایف و پدر وزیر کشور کنونی عربستان هم در روزهای گذشته در میان دستگیرشدگان بوده، اما بعد از چند روز آزاد شده ‌است. او فرماندار استان شرقی هم است.
میدل‌ایست‌آی خبر داده ‌است که طرح محمدبن‌سلمان، گرفتن تأیید شورای بیعت برای انتصاب به جای پدرش در مقام پادشاهی در زمان حیات او و تا قبل از نشست گروه20 در ‌ماه نوامبر (آبان سال آینده) در ریاض است. کار او به کودتایی تشبیه شده که قرار است با گرفتن تأیید شورای بیعت به زور و اجبار و از طریق دستگیری، وجهه قانونی بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید