• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96816
+
-

قرنطینه در کمیته 3 نفره بررسی می‌شود

قرنطینه در کمیته 3 نفره بررسی می‌شود



وزیر بهداشت، در پایان نشستی با رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به تشریح تازه‌ترین وضعیت کرونا در کشور پرداخت. به گزارش مهر، سعید نمکی، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، در روزهای اوج بیماری کرونا در کشور هستیم. او با اشاره به این موضوع که در برخی از استان‌ها شرایط تقریباً متعادل شده است، افزود: در برخی از نقاط کشور به‌دلیل جابه‌جایی موارد آلودگی، خیز جدیدی از بیماری در حال شکل‌گیری است. نمکی در ارتباط با اینکه گفته می‌شود موضوع قرنطینه در این جلسه مطرح شده است، گفت: قرار شد کمیته 3 نفره با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و مقامات اجرایی دیگر، روی این موضوع کار کنند و پیشنهاد خودشان را ارائه بدهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پایان این جلسه گفت: شورای‌عالی امنیت ملی تصویب کرده همه دستگاه‌ها از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کنند. در این جلسه مطرح شد که بیماری مذکور باید بسیار جدی گرفته شود و تمام دستگاه‌های کشور و مردم به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا دقت و التزام داشته باشند؛ زیرا تسری این وضعیت به‌خود آنها لطمه می‌زند. لاریجانی تأکید کرد: در موضوع سفرها تأکید شده ستاد ملی مبارزه با کرونا که از پشتوانه شورای‌عالی امنیت ملی برخوردار است، برای شهرستان‌هایی که ‌اکنون سالم هستند، دستورالعمل‌هایی مشخص و همچنین برای شهرها و استان‌های درگیر با این بیماری دستورالعمل دیگری داشته باشد و حتماً از سفرهای شیوع‌دهنده بیماری کرونا جلوگیری شود. وی ادامه داد: این سفرها علاوه بر آنکه میزان درگیری خود مردم را بسیار افزایش می‌دهد، باعث تغییر جنس این ویروس در سفرهای بین استانی خواهد شد و به همین دلیل نحوه مبارزه با آن را دشوار می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از موارد مورد تأکید که درخصوص آن وزارت کشور باید از تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا حمایت کند، موضوع سفرها بود. رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تأمین نیازهای مردم مانند ماسک و لباس‌های پرستاران و پزشکان، افزود: در کمترین زمان ممکن می‌بایست نسبت به تولید این اقلام اقدام شود و حتی با استفاده از گروه‌های جهادی، نیازهایی همچون ماسک تأمین شود و وزارت خارجه نیز با استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در این عرصه به کمک بیاید. لاریجانی در ادامه توضیح داد: مهم‌ترین نیازها در این عرصه، نیاز کادر درمانی چه از نظر مالی و چه از حیث تأمین پروژه‌ها به‌صورت ارزی و ریالی است که سازمان برنامه و بودجه باید در این خصوص ورود کند و درصورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تشخیص دهد، این تصمیم قابل طرح در جلسه سران قواست. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم مهم‌تر در این موضوع آن است که رئیس‌جمهور یک شورای پشتیبانی برای حمایت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل دهد که مستقیماً اداره شود و همه بخش‌های کشور همکاری لازم را با آن داشته باشند.

پیشنهاد تعطیلی قطعی ادارات 
نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با ایسنا درباره جلسه بخشی از مجلسی‌ها با وزیربهداشت گفت:‌«طبق گزارش وزیر بهداشت منشأ ویروس از چین و شیوع آن به واسطه تردد بین قم و چین صورت گرفته است. انصافا صداقت، صراحت لهجه و شجاعت وزیر بهداشت که بدون اغماض چشم بر آموزه‌های علمی و تخصصی نبست و در هر مرحله موضوع را به مسئولین اعلام کرد، ستودنی است. این نماینده مجلس با اشاره به شرایط بحرانی در استان‌های گیلان، مازندران و همچنین شهر کاشان، افزود: آقای وزیر گفت آنچه در کشور اتفاق افتاده مبتنی بر پیش‌بینی‌هایی است که وزارت بهداشت راجع به شیوع بیماری داشته، برخی استان‌ها نقطه پیک را رد کردند، برخی نزدیک پیک و برخی هنوز مراحل ابتدایی هستند. این نماینده مجلس با ابراز تأسف از فوت افرادی از کادر درمان بر اثر بیماری کرونا آن را ناشی از کمبود تجهیزات دانست و گفت: ما معتقدیم تعطیلی قطعی ادارات و یا شیفتی و دورکاری‌کردن کارمندان می‌تواند زنجیره ارتباطی را قطع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید