• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96815
+
-

روند صعودی ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف


سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح آخرین آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ در کشور گفت: براساس یافته‌های آزمایشگاهی و از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه تعداد ۵۹۵مورد جدید قطعی ابتلا به بیماری کووید۱۹ ثبت و گزارش شده است. بر این اساس در مجموع تا‌کنون ۷هزارو۱۶۱مورد قطعی ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است. 
کیانوش جهانپور همچنین درباره فوتی‌های این بیماری نیز گفت: متأسفانه در طول ۲۴ساعت گذشته ۴۳نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷مورد رسید. جهانپور در عین حال تأکید کرد: خوشبختانه تا‌کنون ۲هزارو۳۹۴نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. البته این آمارها در شرایطی از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود که بسیاری از مقامات رسمی ازجمله تعدادی از نمایندگان مجلس آمارهای متفاوتی ارائه می‌دهند که چند برابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت است.

در خانه بمانید 
 معاون بهداشت وزارت بهداشت بر ضرورت در خانه ماندن و عدم‌سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری با توجه به شیوع ویروس کرونا تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی با تأکید بر ضرورت در خانه ماندن و عدم‌ سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: در خانه ماندن هموطنان و عدم‌حضور در معابر و خیابان‌ها رمز غلبه بر ویروس کروناست و با تحمل و بردباری در مدتی کوتاه خواهیم توانست از این مرحله عبور کنیم. وی افزود: بدون شک حضور مردم در خیابان‌ها و سفرهای آنان به استان‌های مختلف باعث گسترش و تثبیت ویروس کرونا می‌شود و فقط در خانه ماندن و پیگیری اصول خودمراقبتی یگانه راه غلبه بر این ویروس است.
 رئیسی ضمن اشاره به سفرهای برخی از هموطنان به استان‌های شمالی کشور در این روزها اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این استان‌ها و اختصاص کامل امکانات بهداشتی و درمانی به اهالی این مناطق، دیگر امکانی برای خدمت‌رسانی حوزه سلامت به مسافران وجود ندارد و در صورت بیماری، مسافران با مشکلات وسیعی مواجه خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید