• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96786
+
-

جزئیات متروی ۲۴کیلومتری پردیس-تهران


جزئیات خط متروی پردیس-تهران به طول 24کیلومتر تشریح شد. براساس مطالعات انجام‌شده مقرر شده این خط مترو در 2ایستگاه ساخته شود. درصورت موافقت شهرداری تهران، متروی پردیس به تهران متصل می‌شود.
به گزارش ایسنا، قرارگاه خاتم‌الانبیاء به‌عنوان مجری این طرح انتخاب شده و به‌زودی کارگاه ساخت متروی پردیس تجهیز خواهد شد. در مورد ساخت متروی پردیس 2سناریو درنظر گرفته شده که براین اساس اگر شهرداری تهران موافقت کند می‌توان متروی پردیس را به تهران متصل کرد و از ایستگاه پایانی خط2 مترو که در حال ساخت است یعنی ایستگاه پایانه شرق، مترو را به پردیس امتداد داد، اما در صورت عدم‌موافقت شهرداری تهران باید در ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان پردیس ایستگاه ورودی مترو ساخته شود.
ایستگاه ابتدایی در کوریدر مرکزی فازهای ٨، ‌٥ و ١١ مسکن مهر ساخته خواهد شد و مترو تا انتهای شهر پردیس ادامه مسیر خواهد داد و بعد از پارک علم و فناوری نیز ایستگاه مترو طراحی شده است. البته مسئولان شهرستان پردیس خواهان احداث یک ایستگاه در جاجرود هستند؛ اما کارشناسان معتقدند از آنجایی که متروی پردیس در قطعه اول به زیرزمین خواهد رفت و بعد از طی چند کیلومتر با یک پل در ارتفاع قرار می‌گیرد؛ به‌دلیل بافت منطقه جاجرود و همچنین ارتفاع پل، امکان احداث ایستگاه نیست که در این راستا مهندسان در حال بررسی این موضوع و پیداکردن راه‌حلی هستند. 
با توجه به توپوگرافی و بافت منطقه طی مسیر مترو چند تونل و تعدادی پل پیش‌بینی شده است. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، متروی پردیس ظرف مدت ۳۶‌ماه ساخته می‌شود اما قرارگاه خاتم‌الانبیاء به‌عنوان مجری این طرح، قول داده ظرف مدت ۳۰ماه این خط را احداث کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید