• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96777
+
-

مجمع مهندسان دوومیدانی!

افشین داوری در انتخاباتی بحث‌برانگیز رئیس فدراسیون دوومیدانی شد مجید کیهانی، رئیس پیشین این فدراسیون معتقد است حضور 4عضو غیرقانونی بوده است

افشین داوری بالاخره در یک انتخابات به پیروزی رسید ولی این بار هم انتخاب او با جنجال و درگیری همراه بود. رقیبانش، برگزار‌کنندگان انتخابات را به تخلف محکوم کرده‌اند و می‌گویند برگزاری مجمعی که به داوری رأی اعتماد داده، غیرقانونی است.
انتخابات فدراسیون دوومیدانی دیروز برگزار شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت به‌دلیل شیوع کرونا از 42عضو مجمع 27نفر حاضر بودند.اما برای به حدنصاب رسیدن باید 28نفر در جلسه حاضر می‌شدند. در خبرها آمده است که نفر بیست‌وهشتم با حضور تلفنی به جلسه رسمیت داد اما مجید کیهانی، رئیس سابق فدراسیون که یکی از نامزدهای این انتخابات بود، می‌گوید نفر آخر مجمع تلفنی هم حضور نداشت.
روسای 4 هیأت آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، بوشهر و خراسان‌جنوبی در انتخابات حضور نداشتند و نمایندگان آنها به مجمع آمده بودند. کیهانی مدعی است که معرفی‌نامه این نفرات قانونی نبود: «نمایندگان این 4 هیأت بدون امضا و معرفی هیأت‌های استان در مجمع حاضر بودند که این غیرقانونی است. ماده 9بند 2آیین‌نامه روسای هیأت‌ها می‌‌گوید رئیس هیأت یا باید خودش در انتخابات فدراسیون شرکت کند یا یکی از اعضای هیأت رئیسه را به‌عنوان نماینده معرفی کند. روسای این هیأت‌ها خودشان به‌خاطر کرونا به مجمع نیامدند. این 4 نفر هم که معرفی‌نامه داشتند نه عضو هیأت رئیسه بودند و نه از طرف روسای هیأت‌ها معرفی شده بودند. کسی که به‌عنوان نماینده هیأت بوشهر رأی داد، کارمند وزارت ورزش است و اصلا در بوشهر نیست. رئیس هیأت بوشهر هم نامه داده که اصلا این فرد را او را معرفی نکرده است.»
وزارت ورزش روزهای گذشته به هیأت‌های دوومیدانی قم و گیلان اجازه داده بود که رأی خود را فاکس کنند، آنها به مجمع نیامدند و فاکسی هم رأی ندادند اما این هیأت سیستان و بلوچستان بود که از طریق فاکس رأی داد. کیهانی این رأی را قبول ندارد: «رئیس هیأت سیستان و بلوچستان با جدیت می‌گوید که او رأی را فاکس نکرده و اداره کل استان این کار را انجام داده است.» 
کیهانی دیروز در مجمع چند بار معترض شد و اعلام کرد که مجمع در این شرایط نباید برگزار شود. او چندبار این اعتراض را تکرار کرد و مهدی‌ علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش به‌عنوان رئیس مجمع از او خواست تا جلسه را ترک کند. کیهانی هم بدون اینکه از انتخابات انصراف دهد، مجمع را ترک کرد. او درنظر دارد تخلفات مجمع دیروز را به وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور گزارش کند: «غیرقانونی بودن مجمع مثل روز روشن است. از کوچه آدم آوردند تا انتخابات را برگزار کنند. نماینده سازمان بازرسی در این جلسه حضور داشت و تخلفات را دید. باید ببینیم چه گزارشی می‌دهد اما من خودم هم معترضم. اصراری به رئیس شدن ندارم اما پیگیر حق هستم. من می‌توانم به فدراسیون جهانی شکایت کنم اما این کار را نمی‌کنم چرا که دنبال چالش نیستم. از طریق وزارت ورزش اعتراضم را پیگیری‌ می‌کنم، اگر به نتیجه نرسم به سازمان بازرسی شکایت
 می‌کنم.» ‌با انصراف چند کاندیدا، انتخابات بین افشین داوری، مجید کیهانی و احسان مهاجر شجاعی برگزار شد. داوری 20رأی آورد، کیهانی 8رأی و مهاجرشجاعی که قهرمان سابق این رشته و یکی از منتقدان کیهانی بود، حتی یک رأی هم به‌دست نیاورد.
داوری آخرین روزهای سال 1393 از ریاست فدراسیون دوومیدانی استعفا داد. در 4 سال گذشته در انتخابات مختلفی شانس‌ خودش را امتحان کرد. او در انتخابات مجلس شرکت کرد و رأی نیاورد. بعد از آن سرپرست فدراسیون‌های بوکس، ناشنوایان و والیبال شد. داوری مدتی هم نامزد فدراسیون کاراته بود و انصراف داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید