• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96775
+
-

نکته بازی

این حرف‌ها قشنگ نیست
محمدحسن انصاری‌فرد با علاقه خاصی که به دوربین‌ها دارد، احتمالا از الان دارد لحظه‌شماری می‌کند که یک عکس یادگاری روی استیج قهرمانی سرخپوشان بیندازد. ما عطش مدیرعامل پرسپولیس را درک می‌کنیم، اما این همه شتاب‌زدگی او و برخی جملات غیرموجهش قابل هضم نیست. مثلا زمانی که از سوی خیلی از باشگاه‌های لیگی فشار وجود داشت که مسابقات تعطیل شود، انصاری‌فرد گفت: «آرزو داریم بازی‌ها انجام شود و ما زودتر قهرمان شویم.» خب واقعا این جمله در این شرایط خطرناک زیبا نبود، مثل اظهارنظر اخیر آقای مدیرعامل در مورد اینکه اگر امکان ادامه مسابقات نباشد، باید جام را به پرسپولیس بدهند. به امید خدا این بحران رفع و شرایط عادی خواهد شد. به علاوه هیچ‌کس نمی‌تواند صدرنشینی پرسپولیس را نادیده بگیرد. لااقل تظاهر کنید که کمی هم نگران مردم هستید و جان آنها هم به اندازه جام قهرمانی برایتان مهم است.

چقدر باهوشی شما!
ماجرای برانکو فقط همین اظهارنظر هوشنگ نصیرزاده را کم داشت. برانکو گفته: «پرونده شکایتم دیگر از دست من خارج شده»، هوشنگ هم با تیزهوشی خارق‌العاده‌اش یک کشف تاریخی انجام داده و گفته: «دروغ می‌گوید. اگر بخواهد می‌تواند رضایت بدهد. او در پرسپولیس برانکو شد.» واقعا خسته نباشی آقای کارشناس حقوقی. خب معلوم است؛ ولی دم هم می‌تواند رضایت بدهد و از خون بگذرد، چه برسد به طلبکار مالی. منظور طرف این است که تا قبل از پایان پروسه قضایی برای جلب رضایت وقت داده بود، اما پرسپولیسی‌ها به او اعتنا نکردند. از سوی دیگر این چه استدلالی است که چون طرف اینجا برای خودش رزومه ساخته، پس می‌توانیم حق و حقوقش را ندهیم؟ مگر برای پرسپولیس بد کار کرده؟ در مجموع شما بهتر است همان مشغول دفاع از قانونی‌بودن تملک همزمان 2تیم توسط زنوزی باشید استاد!

از شاعر فوتبال تا آویزان‌های فوتبال
خبر دستگیری رونالدینیو به جرم ورود به پاراگوئه با پاسپورت جعلی بسیار تلخ بود و خیلی‌ها را آزرده کرد. تماشای دستبند بر دست مردی که روزگاری با پاهایش جادو می‌کرد، ساده نیست. اینکه کار شاعر فوتبال چطور به اینجا کشید، چندان مشخص نیست، اما هرچه هست این مسئله یک بار دیگر ثابت می‌کند در دنیای امروز در زمینه اعمال قانون فرقی بین آدم‌ها نیست و هیچ‌کس مصونیت ندارد. در آمریکای جنوبی در حالی شاعر فوتبال را چنین بی‌رحمانه به بند می‌کشند که در کشور ما متأسفانه حتی شماری از آویزان‌های فوتبال هم برای خودشان مصونیت قائل‌اند! نگاهی گذرا به تاریخچه حضور بخش خصوصی در فوتبال ورشکسته ایران به‌خوبی نشان می‌دهد اساسا تعدادی از سرمایه‌گذاران (نه همه آنها) برای کسب شهرت و بالابردن هزینه برخورد با کجروی‌های دیگرشان وارد فوتبال شده‌اند؛ زالوهایی که لابد از رونالدینیو بالاترند!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید