• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 17 اسفند 1398
کد مطلب : 96652
+
-

سرایت کرونا به بازی‌های ملی

لغو مسابقه‌های فوتبال به بازی‌های ملی هم رسید و رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی که قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود به تعویق افتاد

کرونا همچنان از مسابقه‌های ورزشی قربانی می‌گیرد؛ لیگ برتر ایران، لیگ قهرمانان آسیا و حالا مسابقه‌های انتخابی جام‌جهانی. فوتبال مهم‌ترین قربانی ورزشی این ویروس است. البته که این تعویق‌ها مختص ایران نیست اما به‌دلیل شیوع گسترده بیماری در آسیا مسابقه‌ها بیشتر تحت‌تأثیر قرار گرفته است. در روزهای گذشته شایعات زیادی به‌وجود آمد که مسابقات مقدماتی جام‌جهانی به‌طور کلی چند‌ماه عقب بیفتد. در همین رابطه AFC جلسات مهم و متعددی را با طرف‌های غربی و شرقی قاره کهن  برگزار کرد و تا 2روز آینده نتیجه قطعی را اعلام می‌کند. با این حال روز گذشته سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درخصوص تعویق مسابقات مقدماتی جام جهانی۲۰۲۲ خبر مهمی داد و گفت: «چهارشنبه و پنجشنبه جلساتی در این خصوص در فیفا برگزار شد. فکر می‌کنم بازی‌ها تا شهریورماه عقب بیفتد و باید منتظر صورتجلسه این جلسات باشیم. به‌احتمال زیاد بازی‌های فروردین‌‌ و خرداد تیم ملی به عقب می‌افتد ولی طبق درخواست ما ترتیب مسابقات عوض نمی‌شود و ابتدا با هنگ‌کنگ و کامبوج بازی می‌کنیم و بعد بازی‌های خرداد برگزار می‌شوند.»

  هنگ‌کنگی‌ها: به ایران سفر نمی‌کنیم
پوی کوان کای، رئیس فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و دیگر کشورهای آسیایی، به تعویق افتادن دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی2022، اقدامی طبیعی است. پوی به خبرنگاران گفت: «ما نمی‌توانیم به تهران سفر کنیم، زیرا دولت اعلام کرده که شهروندان هنگ‌کنگ که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، در برگشت باید 14روز در قرنطینه باشند و این برای یک بازیکن حرفه‌ای، ممکن نیست. در واقع، در این شرایط پیداکردن یک زمین بی‌طرف برای بازی دشوار است، زیرا بسیاری از کشورهای منطقه درگیر این ویروس شده‌اند. کسی نمی‌داند که این مشکل چه زمانی برطرف می‌شود؛ بنابراین به تعویق انداختن بازی‌ها برای 7ماه، تصمیم بدی نیست. بهتر است که بازی‌ها در شرایط ایمنی برگزار شود زیرا همیشه سلامت بازیکنان در اولویت قرار دارد.»

 مسئولان فوتبال نتوانستند به قطر بروند
مسئولان فدراسیون فوتبال سفر خود به کشور قطر را کنسل کردند. جلسه تصمیم‌گیری درباره مسابقات فوتبال در غرب قاره آسیا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا دیروز و امروز در کشور قطر پیگیری شد. قرار بود برخی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران ازجمله سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات دیروز به کشور قطر بروند اما یک اتفاق جالب سفر آنها را کنسل کرد. کشور قطر قوانینی را وضع کرده که مسافران ایرانی به محض ورود به خاک کشور قطر باید به‌مدت 2هفته قرنطینه شوند و مسئولان فوتبال ایران نیز بعد از باخبر‌شدن از این اتفاق سفر خود به کشور قطر را لغو کردند. از این‌رو مدیران تصمیم‌گیرنده در فوتبال ایران از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه امروز مسئولان کشورهای غرب آسیا شرکت می‌کنند و از تصمیمات باخبر می‌شوند. قرار است تصمیمات اتخاذشده به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانده شود. مهم‌ترین موضوع مورد بحث در جلسات قطر تصمیم‌گیری درباره بازی‌های لیگ قهرمانان آسیاست که به‌احتمال فراوان لغو خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید