• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 22 اسفند 1396
کد مطلب : 9658
+
-

هرمزگان؛ پاویون ایران در قطر

تجار و بازرگانان بخش کشاورزی ایران در آستانه سال جدید محصولات و دستاوردهای خود را در ششمین نمایشگاه بین‌المللی قطر عرضه می‌کنند.


به گزارش همشهری، با توجه به وجود فرصت‌های پیش روی تجارت با کشور قطر و شرایط ایجادشده چون واگذاری میز تخصصی صادرات کالا به قطر به اتاق تعاون هرمزگان، این اتاق مجری برپایی پاویون ایران در ششمین نمایشگاه بین‌المللی (Agriteq) شهر دوحه از ۲۹ اسفند تا ۲ فروردین در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی دوحه قطر شد.


اتاق تعاون هرمزگان، به عنوان مجری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه، آزمونی را تجربه خواهد کرد که به گفته رئیس اتاق تعاون هرمزگان، هم فرصت است و هم تهدید!
عباس سالاری در تشریح جزئیات این رویداد اقتصادی مشترک گفت: برای نخستین بار میز صادراتی یک کشور در اختیار اتاق تعاون قرار داده شده   است.  وی حضور امیر قطر به عنوان عالی‌ترین مقام این کشور و وزیر کشاورزی ایران را در افتتاحیه این نمایشگاه از دلایل اهمیت آن برشمرد و افزود: با توجه به نیاز ایران به بازار مناسب و جدید در منطقه، این نمایشگاه می‌تواند تبلورتوانمندی‌های ایران باشد.  سالاری اظهار کرد: حوزه فعالیت این نمایشگاه شامل عرضه محصولات کشاورزی، مواد غذایی، تکنولوژی‌های مربوطه، تجهیزات محیط زیستی است و فضایی به وسعت ۵۰۰ متر مربع با غرفه‌هایی با ابعاد ۱۲ متر مربع در این رویداد به شرکت کننندگان ایرانی اختصاص می‌یابد.


رئیس اتاق تعاون هرمزگان همچنین از صدور مجوز پذیرش هیات تجاری استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: حضور مسئولان استانی می‌تواند جایگاه هرمزگان را ارتقا دهد.


آن‌ها می‌توانند از نزدیک با ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود آشنا و برای تقویت یا رفع موارد یادشده اقدام کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید