• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 15 اسفند 1398
کد مطلب : 96568
+
-

همراهی سازمان‌ها و نهادها با مردم در پی مشکلات شیوع کرونا

همزمان با رشد صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در کشور و افزایش آمار جانباختگان، بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تلاش می‌کنند خدمات خود را به ‌صورت آنلاین به مردم ارائه دهند یا اینکه تاریخ انقضای خدمات‌شان را تمدید کنند. همچنین با توجه به کاهش درآمدهای مردم و فعالان اقتصادی به‌دلیل افت شدید کسب‌وکارها، برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در پرداخت قبوض، بازپرداخت تسهیلات بانک و... به مردم فرصت داده‌اند.
 رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت به کسانی که در پرداخت قبوض خود مشکلات موقتی دارند، مهلت لازم تا پایان اردیبهشت‌ماه۹۹ داده و با مشترکان برای پرداخت قبوض‌شان مدارا می‌شود.
 بانک مرکزی برای کاهش حضور شهروندان در شعب، سقف روزانه عملیات کارت به کارت در خودپرداز‌ها و همراه بانک‌ها را به ۵میلیون تومان افزایش داد. همچنین تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به‌مدت 3‌ماه از زمان انقضا تمدید شدند.
 سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از لغو کلاس‌های آموزش رانندگی و نیز امکان تعویق تمدید معاینه فنی و گواهینامه‌های منقضی شده تا ۱۵اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد. او به افرادی که قصد خرید و فروش خودرو را دارند هم توصیه کرد نقل و انتقال خودرو را به سال آینده موکول کنند و اگر از طریق وکالت قصد انجام این کار را دارند می‌توانند مدت اعتبار وکالت‌نامه خود را افزایش دهند. او گفت: فرمانده نیروی انتظامی از هیأت دولت درخصوص تعطیلی مراکز تعویض پلاک خودرو سؤال کرده است و منتظر پاسخ هستیم.
 یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، از تداوم کاهش ساعات محدوده‌های ترافیکی تا پایان سال خبر داد.
 محمد شریعتمداری، وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی در جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و برای کاهش ضرورت خروج مردم از منزل، تامین اجتماعی کلیه دفترچه‌های درمانی که تا پایان بهمن۹۸ اعتبار دارند را تا پایان فروردین۹۹ تمدید اعتبار کرد. همچنین با دستور وزیر رسیدگی‌های هیأت‌های حل اختلاف، مجامع تشکل‌های کارگری، کارفرمایی  ضرورت حضور و غیاب کارگرانی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند تا پایان فروردین به تعویق افتاد.
 سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: ممکن است تا پایان سال٩٩ به مشمولان غایبی که بدهکار هستند و قسط‌ها را پرداخت نکرده‌اند، فرصت داده شود اما هنوز این قانون تصویب نشده است.
 حسین مدرس‌خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از کسب ‌وکارهای اینترنتی و مصرف‌‌کنندگان و تغییر الگوی خرید مردم برای مبارزه با بیماری کرونا پیشنهادهایی به وزیر ارتباطات ارائه داد. در نامه او استفاده رایگان یا با تخفیف ویژه از خدمات اینترنت مصرف‌کنندگان برای تعامل با کسب‌وکارهای اینترنتی در این شرایط پیشنهاد شده است.
 حجت‌الاسلام صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، دستورالعملی مبنی بر تعطیلی نمازهای جماعت ادارات و اماکن عمومی شهر تهران شامل بوستان‌ها، پایانه‌های حمل‌ونقل مسافربری، ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌های شهروند و... را تا اطلاع ثانوی ابلاغ کرد.
 محمدجواد حاج‌ علی‌اکبر، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ایران اعلام کرد براساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، نمازجمعه این هفته نیز در مراکز استان‌ها برگزار نخواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید