• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 13 اسفند 1398
کد مطلب : 96444
+
-

سرویس‌های بهداشتی متهم همیشگی آلودگی

محمد سرابی _ خبرنگار

سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر همیشه در معرض انتقال آلودگی و بیماری هستند؛ حتی اگر خطر شیوع هیچ بیماری واگیر‌داری هم در میان نباشد. حالا که هر روز دستگیره واگن‌‌های مترو هم ضدعفونی می‌شود، سرویس‌های بهداشتی نیاز به پاکیزگی فوق‌العاده‌ای خواهند داشت.
به گزارش همشهری، با کاهش رفت‌وآمد در شهر، میزان مراجعه به سرویس‌های بهداشتی هم کاهش پیدا کرده است اما معابر تهران همچنان شاهد رفت‌وآمد حجم زیادی از شهروندان است. آنطور که ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران می‌گوید، آمار تعداد سرویس‌های بهداشتی استاندارد پایتخت ۶هزار و ۷۰۰ چشمه است، این در حالی است که تعداد این سرویس‌ها در برخی آمار‌ها مانند آنچه سازمان نوسازی شهرداری تهران اعلام کرده بود، 10هزار چشمه است. برزین ضرغامی، رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران اما در گفت‌وگو با همشهری تعداد سرویس‌های بهداشتی موجود در شهر تهران را 9هزار و 491چشمه در قالب ‌هزار و 365دستگاه عنوان می‌کند. هر‌کدام از این ارقام که درست باشد، مشخص می‌شود که حجم بسیار زیادی از مواد پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده برای تامین بهداشت روزانه آنها لازم است. تا چند روز قبل گفته می‌شد که برای تامین مواد گندزدا از بازار مشکلاتی وجود دارد، ولی 2روز پیش رضا کرمی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران اعلام کرد که مواد مورد نیاز تامین شده‌ و کارکنان شهرداری در اجرای وظایف خود از آنها استفاده می‌کنند. کرمی بر این هم تأکید کرده بود که در تهران مواد گندزدا در سطح معابر و پیاده‌رو‌ها پاشیده نمی‌شود و برای مصرف صحیح و ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. احتمالا بخش بزرگی از این مصرف مربوط به ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی است.
زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر در این‌باره می‌گوید: مسئولیت و مدیریت کرونا‌ویروس طبق ابلاغ رئیس‌جمهور با وزارت بهداشت است، بنابراین همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مکلف هستند با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگ کرده و پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های صادره از جانب وزارت بهداشت را کاملا رعایت کنند و از اقدامات فردی و موضوعاتی که می‌تواند مشکل‌آفرین باشد، بپرهیزند. او می‌افزاید: سرویس‌های بهداشتی‌‌ طی یک دستورالعمل کاملا ضدعفونی خواهد شد و تلاش می‌شود در آن اصول بهداشتی رعایت شود. به گفته معاونان خدمات شهری و محیط‌زیست برخی مناطق 22گانه تهران مانند مناطق 8 و 15 علاوه بر نیمکت‌های مستقر در معابر، پله‌های برقی، سایبان‌ها، پایانه‌های اتوبوسرانی، ایستگاه‌های بی‌آر‌تی، وسایل بازی کودکان در بوستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی سطح مناطق هم ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید