• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96395
+
-

آنچه باید درباره کرونا بدانیم

ویروس کرونا با بدن چه می‌کند؟

آنچه باید درباره کرونا بدانیم

مرکز مراقبت و پیشگیری بیماری‌های چین بیش از ۴۴ هزار مورد ابتلای تأییدشده به کرونا را بررسی و نتایج را در قالب گزارشی منتشر کرده است. براساس این گزارش، علایم بیماری در 81درصد خفیف است، 14درصد به علایم سخت مبتلا می‌شوند و تنها در 5درصد نیز وضع بیمار رو به وخامت می‌گذارد.
این ویروس به جای درگیر کردن بینی باعث عفونت بافت‌های نرم و مجاری تنفسی در اعماق ریه‌ها می‌شود. تب، خستگی و سرفه خشک متداول‌ترین علایم در بین بیمارانی است که در بیمارستان بستری شده‌اند. این بیماری می‌تواند به سینه پهلو - التهاب ریه‌ها و آبگرفتگی کیسه‌های هوا - تبدیل شود و در نهایت باعث نارسایی ریوی‌ شود. البته در خیلی از موارد نیز علائم خفیف بوده و حتی به بیمارستان نیز مراجعه نکرده‌اند.
ویروس کرونا چگونه تشخیص داده‌ می‌شود؟ 
برای آزمایش، از گلو یا بینی فرد مشکوک به ابتلا نمونه برداشته شده و به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. گاهی هم نمونه خلط یا ترشحات فرد مشکوک هم به همراه نمونه خون به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. نمونه معمولا از کسانی گرفته می‌شود که تب، تنگی نفس و سرفه دارند. این آزمایش در دو مرحله اصلی انجام می‌شود، تشخیص اولیه و تأیید تشخیص؛ در مجموع 3 آزمایش انجام می‌شود که هر آزمایش در واقع بررسی و اندازه‌گیری یک توالی ژنتیک ویروس است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید