• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96393
+
-

برخورد نزدیک از نوع آخر

برخورد نزدیک از نوع آخر

رمان «برخورد نزدیک از نوع آخر» چهارمین و تازه‌ترین اثر علی منتخبی است. این رمان توسط انتشارات عطر کاج، با قیمت 33هزار تومان در 300نسخه منتشر شده است.
برخورد نزدیک از نوع آخر در ابتدا رمانی عاشقانه به‌نظر می‌رسد، اما با جلوتر رفتن روند داستان لایه‌های پنهان داستان خودش را نشان می‌دهد. همچنین آنچه در رمان مخاطب را به‌خود جذب می‌کند، شخصیت‌ خاکستری رمان است. شخصیت اصلی طی روند قصه و با توجه به اتفاقاتی که برایش می‌افتد، دچار استحاله‌ای می‌شود که روحیاتش را تغییر می‌دهد اما همچنان شخصیتی خاکستری و باورپذیر دارد.
از ویژگی‌های رمان‌های علی منتخبی پرداخت بسیار به جزئیات است؛ جزئیاتی که شاید برخی مخاطبین را خسته کند اما در واقع هر کدام از این جزئیات نشانه‌هایی هستند که چون قطعه پازل ذهن مخاطب را به سمت و سوی کامل شدن قصه هدایت می‌کند. در واقع همانطور که در اول رمان به آن اشاره شده است زندگی آنچه زیسته‌ایم نیست، بلکه همان چیزی است که در خاطرمان مانده و آنگونه است که به یادش می‌آوریم تا روایتش کنیم و این است برخورد هر روزه ما با زندگی و چه‌کسی می‌داند که کدام روز و کدام برخوردمان می‌تواند آخرین برخورد باشد؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید