• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
سه شنبه 22 اسفند 1396
کد مطلب : 9639
+
-

سقوط در ارتفاعات شهرکرد، پایان سفر دختر ثروتمند

سقوط در ارتفاعات شهرکرد، پایان سفر دختر ثروتمند

هواپیمای سقوط کرده در ارتفاعات شهرکرد، یک هواپیمای خصوصی متعلق به شرکت هولدینگ باشاران در ترکیه بود که سرنشینان آن 11زن ازجمله مینا باشاران، تنها دختر رئیس شرکت باشاران بودند.

به‌گزارش همشهری، ساعت 18:45 بعدازظهر یکشنبه یک جت خصوصی که از شارجه امارات به مقصد استانبول در پرواز بود هنگام عبور از آسمان ایران و در ارتفاعات هلن شهرستان کیار در شهرکرد گرفتار شرایط بد جوی شده و پس از درخواست کاهش ارتفاع از صفحه رادار محو شد. لحظاتی بعد خبر رسید که این هواپیما سقوط کرده و عکس‌هایی از لحظه سقوط آن منتشر شد و همزمان 10تیم از هلال‌احمر راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که هواپیما از نوع بمباردیه و متعلق به شرکت هولدینگ باشاران در ترکیه بوده است. شرکتی که ریاست آن را فردی به نام حسین باشاران از ثروتمندان این کشور به‌عهده دارد و این هواپیما قرار بود دختر 28ساله آقای مدیرعامل به نام مینا را که به همراه دوستانش برای سفری تفریحی به امارات رفته بود به استانبول بازگرداند.

به نوشته مطبوعات ترکیه، مینا باشاران قرار بود چهاردهم آوریل(25فروردین 97) با مورات گزر، صاحب شرکت سیستم‌های چاپ مت‌پرینت ازدواج کند. او که خود نیز یکی از چهره‌های تجاری ترکیه به شمار می‌رود پیش از مراسم ازدواجش و در آخرین سفر مجردی‌‌اش به همراه 7نفر از دوستانش برای تفریح راهی امارات شده بودند. به غیراز آنها 3زن دیگر هم که خلبان و خدمه هواپیما به شمار می‌رفتند سرنشین جت شخصی بودند که هنگام بازگشت از امارات و در جریان سقوط هواپیما تمامی آنها جانشان را از دست دادند. پس از سقوط هواپیما، عملیات جست‌وجو در ارتفاعات هلن با حضور بیش از 100نیروی امدادی و انتظامی شروع شد و جست‌وجوگران پس از 15ساعت تلاش موفق شدند اجساد تمامی سرنشینان هواپیما را کشف کنند. پس از آن اجساد در کاورهای مخصوص قرار داده شد تا به پزشکی قانونی منتقل شوند.

به گفته معاون امداد و نجات هلال احمر چهارمحال و بختیاری، هم‌اکنون 8جسد قابل شناسایی است. 3جسد نیز به‌علت سوختگی و شدت جراحات غیرقابل شناسایی هستند. در همین حال معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز از پیدا‌شدن جعبه سیاه هواپیمای ترکیه‌ای خبر داد و گفت: نمایندگانی از کشور ترکیه همراه با خانواده قربانیان وارد فرودگاه شهرکرد شده و دستور انتقال جعبه سیاه برای انجام تشریفات قانونی نیز صادر شده است.

دومین سقوط بمباردیه
تنها چند ساعت پس از سقوط هواپیمای ترکیه‌ای، یک هواپیمای بمباردیه دیگر این بار در نپال سقوط کرد و جان دست‌کم 50نفر را گرفت. این هواپیما با 67مسافر و 4خدمه متعلق به یک شرکت بنگلادشی بود که هنگام فرود در فرودگاه تریبووان در شهر کاتماندو از باند خارج شد و آتش گرفت. به‌دنبال این حادثه تیم‌‌های امدادی مستقر در فرودگاه عملیات نجات را آغاز کردند اما فقط توانستند جان 17نفر را نجات دهند و دست‌کم 50نفر جان باختند و بقیه نیز به‌شدت مجروح شدند. تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه آغاز شده است.

   حمله به صفحه اینستاگرام دختر ثروتمند

دیروز درحالی‌که خانواده قربانیان هواپیمای ترکیه‌ای در تکاپو برای سفر به ایران و تحویل گرفتن اجساد عزیزانشان بودند، متأسفانه گروهی از کاربران ایرانی با هجوم به صفحه اینستاگرام مینا باشاران که در این حادثه جان باخته بود و انتشار مطالب مختلف(از تسلیت گفتن به خانواده قربانی گرفته تا کل‌کل و ناسزا‌گویی) باعث شدند که پس از چند ساعت این صفحه از دسترس عموم خارج شود. این نخستین بار نیست که رفتار عجیب برخی کاربران ایرانی در فضای مجازی حتی باعث بازتاب‌های منفی در رسانه‌های جهان شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید