• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
سه شنبه 22 اسفند 1396
کد مطلب : 9628
+
-

با مردم

 حقوق کارگران فراموش نشود

سلام خسته نباشید. چندین بار این پیام را فرستادم اما چاپ نمی‌کنید. ما کارگران هرسال حقوق اسفندماه خود را در بهمن‌ماه دریافت می‌کردیم. اما حالا که به روزهای پایانی سال رسیده‌ایم هیچ خبری از پرداخت حقوق پایایان سال نیست. امیدواریم کارفرمایان محترم هرچه زودتر نسبت به پرداخت حقوق ما کارگران اقدامی بکنند.
سلطانی کارگر کارخانه از کرج

  حذف سمپاد کارشناسی شده نیست

با سلام. زحماتی که برای اطلاع‌رسانی مردم می‌کشید جای تشکر دارد. لطفا بنویسید درخصوص حذف مدارس سمپاد بهتر بود مسئولان ذیربط نگاه کارشناسانه‌تری به گذشته و سوابق و انتظاراتی که دانش‌آموزان این مدارس داشته‌اند می‌کردند و مردم را در جریان امر قرار می‌دادند. متأسفانه تاکنون دلایلی که برای حذف این مدارس ارائه شده به‌نظرم کارشناسی شده نیست.
0700...0912

  تسهیلات به فارغ التحصیلان

باسلام. لطفا به مسئولان صندوق رفاه دانشجویان بگویید تسهیلات بیشتری برای دریافت وام معوقه فارغ‌التحصیلانی که اغلب بیکار یا سرباز هستند قائل شوند.
1036...0919

  اشتغال برای بیکاران

سلام. با اینکه از چندین سال قبل بحث ایجاد سایت نفتی در رودسر و همچنین ایجاد مجتمع پتروشیمی در لوشان منجیل مطرح شده بود؛ اما متأسفانه تاکنون خبری از فعالیت در این زمینه مشاهده نمی‌شود. با توجه به بیکاری قشر بزرگی از جوانان در استان گیلان جا دارد که مسئولان محترم در این زمینه اقدام کنند.
موسوی از رشت

  بازنشستگان وزارت بهداشت

سلام. پس از سال‌ها خدمت در مناطق محروم، هم‌اکنون بازنشسته وزارت بهداشت با مدرک کارشناسی هستم. اما دریافتی‌ام یک‌میلیون و 400هزارتومان است. این درحالی است که بازنشستگان هم‌طراز در سایر وزارتخانه‌ها دریافتی‌های بیشتری دارند. البته روی سخن من این نیست که همه دریافتی‌ها باید یکسان باشد، اما از وزیر محترم بهداشت درخواست می‌کنیم به فکر ما بازنشستگان هم باشند.
یک بازنشسته از تنکابن

  آرامش کودکان ابتدایی

سلام. از وزیر محترم آموزش و پرورش بخاطر حذف آزمون تیزهوشان(سمپاد) که باعث برگشتن آرامش و نشاط به کودکان ابتدایی و خانواده‌ها شده است تشکر ویژه دارم.
0500...0911

  جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

سلام. مسئولان چندی پیش اعلام کردند که حقوق کارگران و کارمندان سال آینده 10درصد افزایش خواهند داشت. متأسفانه پس از آن بلافاصله قیمت اجناس سیر صعودی پیدا کرده است و مسئولان نظارتی هم صرفا نظاره‌گر این گرانی‌ها هستند. هم‌اکنون هم با سیاست‌هایی که هرسال در بودجه اعلام می‌شود، فشار تورم به اقشار ضعیف بیشتر می‌شود. امیدواریم دولت و مجلس با هماهنگی هم در این خصوص اقدامی بکنند.
بهمنی دبیر بازنشسته 

  حقوق مصرف‌کنندگان 

با سلام. درحالی‌که مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت همواره درباره تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی و لبنی تأکید می‌کنند اما متأسفانه تولیدکنندگان هیچ توجهی به حقوق مصرف‌کنندگان ندارند. ناخوانا بودن تاریخ تولید و انقضا و همچنین قیمت‌ها باعث سردرگمی مشتریان شده است. چرا‌کسی پاسخگوی ضایع شدن حقوق مصرف‌کنندگان نیست؟
شعبانی از تهران

  مشکلات اشتغال معلولان

سلام. سال‌هاست معلولان در کشور با مشکلات متعددی از جمله عدم‌دریافت مستمری، مسکن، اشتغال، عدم‌تأمین هزینه‌های دارو، عدم‌مناسب‌سازی معابر و اماکن دولتی و همچنین مشکلات بیمه تکمیلی دست و پنجه نرم می‌کنند. به‌گونه‌ای که در بسیاری از موارد برای حضوری ساده در جامعه امکانات اولیه را ندارند و به همین‌خاطر خانواده‌ها خودشان ترجیح می‌دهند که در منزل بمانند. گویا فریادشان را کسی نمی‌شنود. این درحالی است که در بند الف ماده7قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، به صراحت ارگان‌ها و ادارات را موظف کرده است تا 3درصد سهمیه استخدامی خود را به اشتغال معلولان اختصاص دهند، ولی به‌راستی کدام سازمان و کدام ارگان دولتی بدان عمل کرده است؟ حتی خود سازمان بهزیستی و بعضی از مسئولان آن چنین استدلال می‌کنند که ما به‌جای یک کارشناس معلول می‌توانیم از یک فرد سالم بهره بگیریم تا مثلا از او در کارهای غیرتخصصی نیز استفاده کنیم! لطفا چاپ کنید.
درددل یک معلول متقاضی کار

  بحران کم‌آبی

با سلام. بحران آب، کشور را در معرض خطرات خیلی جدی قرار داده است. مسئولان ذیربط از این موضوع نباید به سادگی بگذرند. امیدواریم با راهکارهای سریع و مشخص بتوانند از فاجعه بحران کم آبی پیشگیری کنند. اگر وضعیت اینگونه پیش برود چند سال دیگر باید افسوس بخوریم.
0361...0913

  داروهای نسخه آزاد 

سلام. لطفا در مورد تخلفات برخی داروخانه‌ها و ندادن فاکتور دارو و اینکه با وجود ارائه دفترچه تامین اجتماعی بعضی داروها را آزاد محاسبه می‌کنند و یا تأییدیه اینترنتی گرفته نمی‌شود و حتی به بیمار در این مورد اطلاعاتی هم داده نمی‌شود گزارشی بنویسید.
یک شهروند از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید