• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96357
+
-

بلیت ضدتورم علیه کرونا

همشهری وضعیت بلیت سینماها در سال آینده را پیگیری کرد

بلیت ضدتورم علیه کرونا

مسعود میر- روزنامه‌نگار

نه می‌شود بیرون رفت و نه می‌توان در خانه با خیال راحت ساعات را به هم زنجیر کرد و دل را خوش نگه داشت. روزگار فعلا این‌گونه می‌گذرد و فکر و ذکرمان شده کسب سلامت در مقابله با کرونا. با همین احوالات است که سینماها هم شده یک رؤیای حالا دور از دسترس که تماشاگران را دلتنگ کرده و فعلا درهایشان به روی مشتاقان بسته است. دومین هفته تعطیلی سینماها در حالی ادامه دارد که هنوز معلوم نیست چه اتفاقاتی در پیش است. آیا سینماها بالاخره در اسفندماه بازگشایی می‌شوند؟ آیا فعالیت‌های سینمایی به روال سابق برمی‌گردد؟ آیا اکران نوروزی محقق می‌شود؟ آیا کرونا دست از سر ما برمی‌دارد؟

فعلاً تعطیل
فعلا نمایش ویژه سینماها در ژانر کرونا و سانس تعطیل ادامه دارد. پیگیری همشهری درباره پیش‌بینی آغاز به‌کار مجدد سینماها فعلا بی‌نتیجه است و بعضی خبرها حکایت از آن دارند که مسئولان سازمان سینمایی قید بازگشایی سینماها لااقل تا پایان سال را زده‌اند و امیدوارند بتوانند با آغاز سال جدید و فروکش کردن نسبی موج بیماری سینماها را دوباره بازکنند. با این همه فعلا مسائلی مانند اکران نوروز و حواشی گیشه در سال جدید سینمایی که با شکست و تعطیلی و کرونا تحویل شده است می‌ماند برای روزی که سالن‌ها مشتری داشته باشند و فیلم دیدن منجر نشود به ابتلا...

بلیت99
موضوع تعیین قیمت بلیت سینماها برای سال جدید معمولا در اسفندماه به بحثی داغ بدل می‌شود. تا سال‌های گذشته و براساس نظام‌نامه اکران، شورایی با عنوان«شورای اکران» پیشنهاد قیمت بلیت سینماها توسط شورای صنفی نمایش را بررسی می‌کرد و درصورت تأیید به ریاست سازمان سینمایی ارجاع می‌داد. امسال و براساس تغییرات نظام‌نامه جدید اکران، شورای اکران از چرخه تعیین قیمت بلیت سینما حذف شده است. براساس تغییرات نظام‌نامه اکران، قیمت بلیت سینما در سال۹۹ توسط شورای صنفی نمایش پیشنهاد خواهد شد. طبق ماده ۱۱ نظام‌نامه اکران سال۹۹، یکی از وظایف شورای صنفی نمایش برای سال پیش رو، پیشنهاد بهای بلیت سینماها خواهد بود که البته این پیشنهاد برای تصویب توسط رئیس سازمان سینمایی در اختیار سازمان قرار می‌گیرد. اسفند امسال اما شرایط بحرانی کشور سبب شده که تا‌کنون خبری از وضعیت قیمت بلیت سینماها در سال آینده نباشد. مسعود نجفی، مدیرروابط عمومی سازمان سینمایی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «به‌خاطر شرایط خاص این روزها و البته تعطیلی فعالیت‌های سینمایی، فعلا جلسه شورای صنفی نمایش برای تصمیم‌گیری درباره بهای بلیت سینماها در سال99 برگزار نشده است.» او همچنین در پاسخ به سؤال همشهری درباره احتمال افزایش بلیت سینماها در سال آینده به نکته مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید: «افزایش قیمت بلیت سینماها معمولا سالی یک‌بار اعمال می‌شود اما واقعیت این است که شاید در سال آینده و با توجه به مجموع وضعیت حاکم بر جامعه، شورا تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت سینماها نداشته باشد تا ازاین طریق تماشاگران در شرایط بهتری به تماشای فیلم‌ها بنشینند. اینها البته منوط به این مهم است که کرونا سایه سنگین‌اش را از روی سر کشور بردارد و فعالیت‌های فرهنگی و نمایش فیلم در سینماها به حالت عادی بازگردد.»

وضعیت نامعلوم فصل طلایی
اسفند به نیمه خود نزدیک می‌شود و تا چشم بر هم بزنیم نوروز از راه می‌رسد. فعلا معلوم نیست که نوروز امسال با چه شرایطی می‌آید و آیا کرونا برای رفتن آماده است یا همچنان با بی‌رحمی جولان می‌دهد. فصل طلایی اکران سینماها با نوروز می‌آید، اما امسال این فصل طلایی در شرایطی نامعلوم قرار دارد. باید دید چه در پیش رو است و چه سناریویی در سرنوشت ما ثبت خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید