• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 8 اسفند 1398
کد مطلب : 96097
+
-

زیرساخت‌های شهرداری ‌ برای گسترش کسب‌وکارهای جدید

شهرداری‌های شهرهای مختلف دغدغه‌های بسیاری برای توسعه ICT  در شهرها دارند و به گفته یکی از مدیران شهرداری تهران توسعه همکاری‌های مشترک در این حوزه می‌تواند چالش‌های پیش‌رو را رفع کند.
محمد فرجو، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) در گفت‌وگو با شهرنوشت، با تأکید بر پیش‌بینی راهکارهایی در جهت تسهیل تبادلات داده‌ای میان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای رسیدن به دولت و شهری هوشمند، گفت: تبادل اطلاعات میان نهادهای مختلف کشور گامی مثبت در مسیر هوشمندسازی پایتخت است.
او با بیان اینکه مفهوم داده در شهر هوشمند همچنین توسعه همکاری‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها اعم از خصوصی و دولتی، اهمیت بسیار زیادی دارد، اضافه کرد: مثلا در حوزه اپراتورهای مخابرات چالش‌هایی وجود دارد که جز با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه حل نخواهد شد.
فرجو، همچنین بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه توسعه فیبر نوری و ارائه مدل تبادلات داده‌ای برای حل چالش‌های مخابراتی تأکید کرد و ادامه داد: شهرداری‌های شهرهای مختلف دغدغه‌های بسیاری برای توسعه ICT  در شهرها دارند. سطح فیبر نوری در شهرهای مختلف متفاوت است اما عزمی برای همکاری و توسعه وجود دارد و باید به مدل درستی برسیم که از زیرساخت‌های شهرداری‌ها برای گسترش کسب‌وکارهای جدید استفاده شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید