• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 8 اسفند 1398
کد مطلب : 96089
+
-

در حاشیه سیاست

  به سبک ایرانی‌ها سلام کنید
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در توصیه‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: به سبک ایرانی‌ها سلام کنید. خانم «آن ژنوته» در این ویدئو می‌گوید: سلام‌کردن فرانسوی‌ها توأم با تماس دست و زدن‌مشت‌ها به هم و یا ماچ و بوسه است. بهتر است با رعایت فاصله یک متری مثل ایرانی‌ها (قرار‌دادن دست روی سینه)، تایلندی‌ها و یا ژاپنی‌ها به هم سلام کنیم.(ایسنا)

  رفاه‌زدگی و زدوبند در مجلس یازدهم جایی نخواهد داشت
منتخب مردمی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که به مدد الهی اهمال، تسویف، خستگی، رفاه‌زدگی، بی‌برنامگی، بی‌فکری و زدوبند در مجلس یازدهم جایی نخواهد داشت. سیدمصطفی آقامیرسلیم همچنین در نامه‌ای سرگشاده از نمایندگان فعلی مجلس دهم درخواست کرد تا جلساتی منظم با منتخبان یازدهمین دوره تشکیل شده و تجربیات و تفکرات، به مناسب‌ترین و سالم‌ترین شکل منتقل شود.(ایسنا)

  دلایل کاهش مشارکت انتخاباتی
آذر منصوری، دبیر شورای‌عالی ‌سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان، اعتراضات آبان‌ماه و نحوه اطلاع‌رسانی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و مسئله احراز صلاحیت‌ها را در کاهش مشارکت مردم در انتخابات مؤثر دانست و گفت: مجموعه‌ای از اتفاقاتی از این دست که بیانگر بی‌اعتمادی مردم نسبت به شرایط موجود بود، دست به‌دست هم داد و تنگ‌نظری نهادهای نظارتی آن را تشدید کرد و موجب کاهش مشارکت شد.(ایرنا)

  ضربه اساسی مصاحبه یک نماینده مجلس به کشور
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته در کشورمان در مورد کرونا را خوب دانست و به ایسنا گفت: برخی مصاحبه‌ها درباره تلفات مبتلایان به کرونا ضربه اساسی به کشور ‌زد. بعد از آن برخی ‌رسانه‌ها شروع به فضاسازی علیه ایران کرده مبنی بر اینکه جایگاه ایران از حیث ابتلا به کرونا بعد از چین در رتبه دوم قرار گرفت اما چنین چیزی صحت ندارد. به‌نظر می‌رسد اشاره فلاحت‌پیشه به مصاحبه احمد امیرآبادی نماینده قم است که اخیرا طی ادعایی گفته بود که بیش از 50نفر در قم طی 2هفته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید