• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 6 اسفند 1398
کد مطلب : 95947
+
-

بهبود 3مورد مبتلا به کرونا در کشور


تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مجموعا به ۶۱نفر و مجموع فوتی‌ها به ۱۲نفر رسید. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: وقتی از آمار تشخیص قطعی مبتلایان به ویروس کرونا صحبت می‌کنیم به این معنی نیست این آمار، کل افرادی را که در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند نشان می‌دهد. به‌گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور با تأکید بر لزوم پرهیز از ارائه آمار غلط درباره ابتلا و فوتی ناشی از بیماری کرونا گفت: آمار رسمی و موثق هر روز ظهر از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود. بنابراین هرگونه عدد و رقمی که خارج از وزارت بهداشت مطرح می‌شود صحت ندارد.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد آمار مبتلایان به کرونا که گفته می‌شود بهبود پیدا کرده‌اند، ادامه داد: وقتی از بهبود صحبت می‌کنیم منظورمان مواردی است که علائم حاد و شدید بیماری را داشته‌اند، تشخیص‌شان قطعی بوده و حالا بهتر شده یا بهبود یافته‌اند. در این زمینه 3گزارش مستند وجود دارد که یکی مربوط به یکی از همکارانمان در اراک است که در روند بهبودی قرار دارد و از بخش مراقبت‌های ویژه خارج شده و به بخش عادی منتقل شده است. در عین حال 2مورد هم در بیمارستانی در تهران داشتیم که حالشان رو به بهبودی رفته و از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش‌های عادی منتقل شدند و امروز صبح با بهبودی کامل مرخص شدند که این موضوع نویدبخش است. وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های موجود آمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری حداکثر حدود 3درصد است گفت: به‌نظر می‌آید رفتار این ویروس در کشور ما نباید خیلی متفاوت با سایر مناطق باشد. به‌هرحال بهبود این 3مورد مبتلا به کرونا بسیار نویدبخش است.
جهانپور در ادامه صحبت‌هایش درباره وضعیت تعطیلی مدارس گفت: از نظر کمیته فنی وزارت بهداشت، تعطیلی مدارس همچنان برای ما به‌عنوان عاملی که بتواند پیشگیری کرده و در کاهش شیوع و انتشار بیماری مؤثر باشد، شناخته نشده و ما همچنان اعتقاد نداریم که لزوما تعطیلی مدارس می‌تواند به کاهش شیوع و محدودیت انتشار منجر شود. چنانچه بعضا کارشناسان معتقدند که حتی تعطیلی مدارس و مهدکودک‌ها ممکن است تردد خانوارها را افزایش دهد. به‌گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، حتی شواهدی نشان می‌دهد که تعطیلی‌های اخیر، منجر به رفت‌وآمد بین‌شهری بسیاری از خانوارها شده و این می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری و شیوع را افزایش دهد. . جهانپور در پاسخ به سؤالی درباره احتمال قرنطینه تهران و قم گفت: وزارت بهداشت اعتقادی به قرنطینه ندارد. قرنطینه یک شیوه کارآمد و مدرن در حوزه مدیریت و پیشگیری از بیماری ازجمله بیماری کروناویروس جدید نیست. در این زمینه سازمان بهداشت جهانی هم توصیه‌ای نداشته است. آنچه در ووهان اتفاق افتاد هم استثناست. به علاوه اینکه ساختار اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی ما کاملا با ووهان و چین متفاوت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید