• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 اسفند 1398
کد مطلب : 95922
+
-

هدایت موارد مشکوک کرونا به بیمارستان ها

درمانگاه ها و کلینیک ها با توجه به مراجعه بیش از حد شهروندان موظف شدند آنها را فقط به بیمارستان‌های تعیین شده برای تشخیص کرونا هدایت کنند

سلامت
هدایت موارد مشکوک کرونا به بیمارستان ها

کرونا همچنان در کشور قربانی می گیرد و تجهیز برخی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در استان های مختلف که برای پذیرش بیماران مبتلا به حالت آماده باش درآمده، ادامه دارد. به گزارش گروه ایرانشهر، با اینکه هرگونه علائم مانند تب و سردرد مردم را راهی بیمارستان ها کرده اما بسیاری از مراکز درمانی بیماران را پذیرش نکرده و آنها را به سوی بیمارستان هایی که برای کرونا ویروس تجهیز شده اند، راهنمایی می کنند. تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 64 نفر رسیده که 12 نفر از آنان جان باخته اند. در این بین استان های گیلان، مازندران، مرکزی و قم بیشترین آمار فوت شدگان را داشته اند.

گیلان، ۶ مبتلا و دو فوتی بر اثر ویروس کرونا
فرشته رضایی- خبرنگار: شیوع ویروس کرونا در گیلان تاکنون موجب ابتلای ۶ نفر و فوت 2 نفر شده است و با توجه به شدت شیوع این ویروس در گیلان پس از استان قم، مسئولان از افزایش ملزومات بهداشتی در این استان خبر می دهند،  ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تا امروز ۴مورد مثبت و ۲مورد فوتی داشتیم، می گوید: هر بیماری که دارای عفونت ویروسی و علائم بیماری است تحت آزمایش قرار گرفته و لوازم بهداشتی در این استان به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌ گیرد . در گیلان علاوه بر مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت، بیمارستان های امینی لنگرود، شهید نورانی تالش، نیکوکار املش، رسالت ماسال، شهدای رضوانشهر و بیمارستان قدیمی لاهیجان برای ارایه خدمات به مبتلایان به ویروس کرونا پیش بینی شده اند.

به مازندران سفر نکنید
اشکان جهان آرای- خبرنگار: با مرگ یک بیمار مشکوک به کرونا در مازندران این استان به طور رسمی وارد شرایط خاصی از مقابله با کرونا شد. سفر از استان‌های دیگر به مازندران در حال حاضر به یکی از نگرانی‌های جدی مازندرانی‌ها و مسئولان استان تبدیل شده و به همین دلیل خواستار خودداری شهروندان سایر استان‌ها از سفر به این استان شده‌اند.  یکی از اقدامات مهم انجام شده در مازندران پس از مشاهده چند مورد مشکوک در شهرهای مختلف، انتخاب چند بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک به کروناست. تاکنون بیمارستان‌های رازی قائمشهر، میناگر بابل، خاتم‌الانبیا(ص) بهشهر، امام خمینی(ره) آمل و آیت‌الله خامنه‌ای عباس‌آباد به عنوان مراکز تجهیز شده برای مقابله با ویروس کرونا در استان انتخاب شده‌اند و به مراجعه‌کنندگان مربوط به این بیماری خدمات لازم را ارائه می‌دهند. تا زمان تنظیم این خبر تعداد افراد مشکوک به کرونا در مازندران 6 نفر است که این تعداد روز شنبه اعلام شده بود و پس از آن اطلاعات جدیدی درباره این تعداد اعلام نشد. تنها خبر اعلام شده مرگ یک مسافر ساکن تهران است که به تنکابن سفر کرده بود و در این شهر جان باخت.

2 نفر به آمار مبتلایان کرونا در مرکزی افزوده شد
مهدیه صالحی- خبرنگار: در چند روز اخیر با انتشار اخبار نخستین قربانیان کرونا در کشور و مشاهده اولین مورد مثبت این بیماری در اراک مردم برای محافظت از خود به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند اما برخی از این مراکز بیماران را پذیرش نمی کنند و از آنها می خواهند که به بیمارستان هایی که برای مقابله با این ویروس در نظر گرفته شده اند بروند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و سخنگوی کمیته مقابله با ویروس کرونا در استان مرکزی در این باره می‌گوید: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان بیمارستان معین و به منظور بستری و مراقبت‌های ویژه بیماران احتمالی کرونا در استان مرکزی تعیین شده است. سید محمد جمالیان بیان می‌کند: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار می‌کند: 2 نفر به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی افزوده شده است، این در حالی است که آزمایش ۱۹ مورد مشکوک به ویروس کرونا در استان که روز شنبه جاری انجام گرفت، منفی تشخیص داده شد.

افزایش نگرانی‌ها در قم پس از آمار آقای نماینده
روح الله کریمی- خبرنگار: خبر فوت 50 شهروند قمی به دلیل ابتلا به کروناویروس نگرانی مردم را بیشتر کرد. این خبر را احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه مجلس به خبرنگاران اعلام کرد. خبری که با واکنش سریع معاون وزیر بهداشت مواجه شد و ایرج حریرچی ضمن تکذیب این خبر گفت:  اگر تعداد کشته‌شدگان قم، نصف یا یک چهارم عدد اعلام شده از سوی نماینده قم باشد، استعفا خواهد داد. او عنوان کرد که تا ظهر دوشنبه 61 نفر از هموطنان در کل کشور به کروناویروس مبتلا شده که 12 نفر از آن‌ها فوت کرده‌اند. در حال حاضر دو بیمارستان کامکار و فرقانی برای پذیرش بیماران آنفلوآنزا و موارد مشکوک به کروناویروس در نظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید