• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 5 اسفند 1398
کد مطلب : 95825
+
-

با مردم

با مردم







چرا با شایعه، برای ماسک بازار سیاه درست کردند
درحالی‌که پزشکان اعلام می‌کنند استفاده از ماسک تنها برای کسانی که علائم سرماخوردگی یا تنگی نفس یا برخی علائم کرونا را دارند ضروری است چرا بازار سیاه ماسک به‌وجود آمده است؟ واقعا کسی که هیچ علامتی ندارد، ایمنی قابل‌قبولی دارد و در معرض بیماران قرار نمی‌گیرد، نیازی به استفاده از ماسک ندارد. ضمن اینکه استفاده از ماسک اگر به نحو صحیح نباشد خود می‌تواند عواقبی ازجمله ابتلا به کرونا یا دیگر بیماری‌ها را به‌دنبال داشته باشد.
دکتر آژیده از تهران 

فرار مالیاتی در کلینیک‌های تشخیصی
بسیاری یا تقریبا همه کلینیک‌های رادیوتراپی، ‌ام‌آر‌آی، ‌سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی و تعداد از پزشکان به‌عنوان ویزیت یا هزینه کاری که انجام می‌دهند مقداری پول نقد طلب می‌کنند و باقیمانده آن حتما باید از طریق دستگاه کارتخوان پرداخت شود. اغلب این کلینیک‌ها و مراکز تشخیصی هم یک دستگاه خودپرداز داخل مجموعه خود دارند. به‌عنوان نمونه برای هزینه سی‌تی‌اسکن فرزند من که به‌صورت آزاد حساب می‌شد 200هزار تومان نقد خواستند و 500هزار تومان را کارت کشیدند در پاسخ اعتراض نیز گفتند برای این است که اگر نشد خدمت مورد ارائه شما انجام شود بتوانیم پولتان را برگردانیم درحالی‌که همه مراجعین می‌دانستند این روشی برای فرار مالیاتی است.
اکبری از تهران 

آب شرب کمالشهر قابل شرب نیست
آبی که در شبکه لوله‌کشی شهری به داخل خانه‌های مردم در شهر 200هزار نفری کمالشهر جاری می‌شود به هیچ عنوان قابل شرب نیست و مردم مجبور به خرید آب معدنی برای شرب و پخت‌وپز هستند درحالی‌که این کار اصلا در بضاعت اکثر ساکنان کمالشهر نیست و بسیاری از شهروندان به ناچار از همان آب لوله‌کشی تلخ و پراز املاح استفاده می‌کنند.
سبزی از کمالشهر

انجام عملیات عمرانی جاده‌ای و ترافیک 10کیلومتری
عده‌ای از زحمتکشان که مشخص نبود مربوط به حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری یا شهرداری یا... از ساعت 11صبح روز یکشنبه چهارم اسفند ترافیکی بیش از 10کیلومتر برای آسفالت کردن مساحتی شاید حدود 200مترمربع در اتوبان تهران-کرج ایجاد کرده بودند. در لاین دیگر اتوبان نیز عده‌ای در حال نصب گاردریل‌های بتنی در وسط جاده بودند که با وجود جرثقیل و نیروهای اجرایی طبیعتا در آن سمت هم ترافیک ایجاد شده بود. بابت این کار نه اطلاع‌رسانی شده، نه عذرخواهی در کار بود و برعکس عده‌ای از افرادی که مشغول کار بودند رانندگان مانده در ترافیک و عصبی را مسخره می‌کردند. در همین مسیر ده‌ها تصادف خرد و کلان و جوش‌آوردن ماشین‌ها و درگیری و خطرات ناشی از حضور ماشین‌های سنگین مانده در ترافیک و... هم رخ داده بود که اصلا برای کسی مهم نبود.
جعفری از کرج

فروختن آب به جای بنزین در اتوبان قم
یک پمپ بنزین در اتوبان ‎قم به جای بنزین آب به مردم فروخته و همین موضوع تاکنون 70تاکسی فرودگاه امام‌خمینی را دچار مشکل کرده است. چه‌کسی مسئول نظارت بر پمپ بنزین‌های بین راهی است؟
گلشنی از قم

قیمت‌گذاری روستاهای پشت سد سیمره عادلانه باشد
حالا که قرار است املاک روستاهای پشت سد سیمره قیمت‌گذاری و مناطق سیل‌زده‌ای مثل عرب رودبار در پشت سد سیمره پس از سیل بهار 98در جای دیگری بنا شوند، قیمت‌گذاری‌ها به‌گونه‌ای باشد که مالکان بتوانند مکانی حداقلی شبیه آنچه اکنون در اختیار دارند، داشته باشند تا چرخ زندگی‌شان بچرخد. مسئولان مدام می‌گویند این امر در اختیار مسئولان کشوری است و دست آنها نیست. امیدوارم مسئولان کشوری وضعیت مردم این منطقه را درک کنند.
رمضانی از ایلام

این خبر را به اشتراک بگذارید