• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 1 اسفند 1398
کد مطلب : 95576
+
-

وکیل قلابی موکلش را بیهوش کرد

وکیل قلابی موکلش را بیهوش کرد

مجرم سابقه‌دار که به‌تازگی از زندان آزاد شده بود، بار دیگر نقشه خلاف کشید؛ او این‌بار خودش را به عنوان وکیل جا زد و با بیهوش کردن زنی که در آستانه طلاق بود و مهریه می‌خواست، دست به سرقت اموالش زد.

به‌گزارش همشهری، 14مهرماه امسال، زنی به دادسرای ویژه سرقت رفت تا از یک وکیل قلابی به اتهام سرقت 100میلیون تومانی شکایت کند. او در توضیح ماجرا گفت: مدتی قبل با همسرم دچار اختلاف شدم و این درگیری‌ها آنقدر ادامه پیدا کرد تا اینکه کارمان به دادگاه خانواده کشیده شد. شوهرم درخواست طلاق داد و من هم خواستار دریافت مهریه‌ام شدم.

وی ادامه داد: چند روز بعد مقابل دادگاه خانواده مردی را دیدم که پرونده‌ای در دست داشت، به همراه برگه‌های مربوط به دادگاه. او مدعی شد وکیل است و پرسید: در دادگاه پرونده داری؟ سرم را به نشانه تأیید تکان دادم و گفتم می‌خواهم مهریه‌ام را بگیرم. او گفت که وکالت خانم دیگری را به‌عهده گرفته است و بعد شماره پرونده‌ام را پرسید و از من خواست منتظرش بمانم تا به داخل شعبه برود و پرونده‌ام را پیگیری کند. دقایقی بعد بازگشت و گفت حاضر است وکالت پرونده‌ام را به‌عهده بگیرد و در کمترین زمان ممکن به نتیجه‌ برساند، اما خواست برای شروع کار 300هزارتومان به‌عنوان بیعانه به حسابش بریزم. بعد هم قرار شد که روز بعد به دفتر کارش در غرب تهران بروم و رسما کارش را شروع کند. من که باورم شده بود در زمانی کوتاه می‌تواند پرونده‌ام را به نتیجه برساند قبول کردم. آن روز مقداری پول همراهم بود تا به‌عنوان حق‌الوکاله به آقای وکیل بدهم. او آنقدر نقشش را خوب بازی کرده بود که اصلا به او مشکوک نشدم. از اصلاحات حقوقی استفاده می‌کرد و به من اطمینان داده بود که خیلی زود همه مهریه‌ام را می‌گیرد.
شاکی گفت: روز حادثه به دفتر او رفتم. وی درحالی‌که سرگرم مطالعه پرونده دیگری بود برایم آبمیوه‌ای آورد. آن را نوشیدم و بعد دچار سرگیجه شدیدی شدم. کمی بعد از هوش رفتم و وقتی چشمانم را باز کردم در بیمارستان بودم. وکیل قلابی پس از آنکه مرا بیهوش کرده بود همه پول، طلا و کارت عابربانکم را به همراه رمزش دزدیده و فرار کرده بود. او حدود 100میلیون تومان از من سرقت کرده بود و وقتی در بیمارستان چشمانم را باز کردم متوجه شدم 5ساعتی بیهوش بودم و فردی که برای نظافت وارد دفتر شده بود متوجه حالم شده و اورژانس را خبر کرده بود. بعدا فهمیدم که وکیل قلابی آن دفتر را برای چند ساعت اجاره کرده بود.

مجرم سابقه‌دار 
شکایت این زن باعث تشکیل پرونده‌ای در شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت شد. با دستور قاضی علی وسیله ایرد‌موسی، گروهی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را در این پرونده شروع کردند. تیم تحقیق در نخستین گام با کمک شاکی به بررسی بانک اطلاعاتی پلیس و آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار پرداخت و نخستین سرنخ از وی به‌دست آمد. بررسی‌ها نشان داد که وکیل قلابی او سابقه‌دار بوده و پیش از این به جرم مالخری دستگیر شده و 2سال زندانی بوده است. او به تازگی از زندان آزاد شده و بار دیگر نقشه‌های مجرمانه‌اش را از سر گرفته بود.

بازداشت
با این اطلاعات پاتوق‌های احتمالی متهم زیرنظر گرفته شد تا اینکه سه‌شنبه شب، این مرد در مخفیگاهش دستگیر شد. او دیروز برای تحقیق به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و دربازجویی‌ها به سرقت اقرار کرد. او که 35ساله است گفت: 2سال به‌اتهام خریدن گوشی‌های مسروقه زندانی بودم. حدود 4‌ماه پیش آزاد شدم و آشپز یک شرکت بودم، اما حقوق خوبی نمی‌گرفتم. وی ادامه داد: یک روز که برای انجام کارهای دوستم به دادگاه رفته بودم زنانی را دیدم که هر روز برای پیگیری پرونده طلاق و اختلاف با همسرشان در آنجا رفت‌وآمد می‌کنند.
 به همین دلیل فکری به سرم زد تا جیبم را پر از پول کنم. وی گفت: برگه‌های وکالت را جعل کردم و به مقابل دادگاه رفتم. آن روز زنی را شناسایی کردم که قصد دریافت مهریه داشت. خودم را وکیل جا زدم و با شیوه بیهوشی اموالش را سرقت کردم، اما پس از آن گیر افتادم.
 اگرچه این متهم اعتراف کرده که فقط از یک زن سرقت کرده است اما تحقیقات از وی برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی شاکیان دیگر ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید