• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 22 اسفند 1396
کد مطلب : 9539
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/6XgO
+
-

زیباسازی محیط شهری با استفاده از باجه تلفن

هنرمند را هرگز نمی‌شود در بوم، دیوار یا یک تابلوی نقاشی محدود کرد؛ او رسانه‌های متنوعی برای نشان‌دادن ارزش‌های وجودی خودش دارد.  این‌روزها با پیشرفت تکنولوژی، کامپیوترها جای خود را به لپ‌تاپ‌ها داده‌اند و تلفن‌‌های همراه هم بسیار مدرن شده‌اند؛ به همین دلیل، باجه‌های تلفن دیگر مانند گذشته طرفدار ندارند اما نمی‌توان گفت که انسان‌‌ها هرگز به آنها نیاز نخواهند داشت. برای افزایش جذابیت‌های بصری این اتاقک‌های فراموش‌شده، خلاقیت هنرمندان، گره‌گشا شده است.
 

کیوسک‌‌های خلاقانه

 

یک اپراتور تلفن در برزیل به نام «ویوو» تعدادی از هنرمندان را برای طراحی باجه‌های تلفن مدرن و خلاقانه، دعوت به همکاری کرده است. در این پروژه بیش از 100پیشنهاد خلاقانه توسط هنرمندان، طراحی و اجرا شد. هر کدام از این باجه‌‌های تلفن، سبک و نوع نگرش هنرمندی را که آن باجه خاص را طراحی کرده به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.

 

باجه تلفن حرفه‌ای

 

نسل جدید باجه‌‌های تلفن، تمام جذابیت‌های ممکن را عرضه می‌کند تا از دنیای تکنولوژی عقب نماند. این نوع باجه تلفن بیشتر شبیه یک دفتر کار سیار است و مطمئنا با رایج‌شدن این نوع باجه‌های تلفن، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که صحبت‌های تلفنی مهم خود را در این باجه‌ها انجام دهند و استفاده از تلفن همراه، انتخاب دوم خواهد بود. البته شاید بشود این نوع باجه‌های تلفن را در محیط‌های اداری نیز قرار داد و به‌عنوان نوعی دفتر کار مجزا به آن نگاه کرد.

 

آکواریوم در باجه تلفن

 

یکی از نمونه‌های بسیار خلاقانه باجه‌های تلفن جدید، در ظاهر تنها یک آکواریوم به نظر می‌رسد. طراح این باجه در جدار بیرونی باجه، یک آکواریوم تعبیه کرده که این انتخاب هوشمندانه باعث می‌شود زمان برای کسانی که در صف انتظار هستند زودتر بگذرد و مزاحم کسی که در حال استفاده از باجه تلفن است نشوند.

 

باجه تلفن اداری

 

باجه تلفن‌‌هایی نیز ساخته شده‌اند که هم به‌عنوان باجه تلفن عمومی قابل‌استفاده‌اند و هم در محیط‌های اداری کاربرد دارند. در داخل باجه یک میز وجود دارد که تاشو است و می‌توان آن را هنگام نیاز برگرداند و از آن استفاده کرد. رنگ زیبا و روشن این باجه‌ها قطعا می‌تواند رقیب تلفن‌‌های همراه امروزی شود و افراد را به استفاده از باجه‌‌های این‌چنینی ترغیب کند.

 

کتابخانه در باجه

 

خلاقیت طراح این باجه تلفن در ترویج فرهنگ کتابخوانی قابل‌ستایش است. این طراح بخشی از فضای باجه تلفن را با ایجاد قفسه‌هایی کوچک به کتاب اختصاص داده و با این‌ کار توانسته علاقه مردم را به استفاده از این نوع باجه‌‌ها جلب کند. همچنین می‌‌توان در قفسه‌‌های باجه تلفن، دفترچه تلفن‌‌های ضروری، نقشه یا سایر منابعی را که افراد به آنها نیاز پیدا خواهند کرد گنجاند و این نوع باجه‌‌ها را بین مردم محبوب کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید