• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 28 بهمن 1398
کد مطلب : 95298
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/v2QYn
+
-

تأمین جهیزیه ۱۱هزار زوج پشت‌نوبتی بهزیستی تا ۶‌ماه آینده


معاون امور مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلس سازمان بهزیستی کشور از تامین جهیزیه ۱۱هزار زوج پشت نوبتی تا ۶‌ماه آینده از طریق پویش حلقه وصل خبر داد و گفت: این پویش با همکاری این معاونت، مؤسسات غیردولتی فعال در حوزه ازدواج، خانواده و مجمع خیرین کشور برای تامین جهیزیه زوج‌ها شکل گرفته است.
به گزارش سازمان بهزیستی کشور، ذوالفقار یزدان مهر افزود: سیاست بهزیستی این است که جهیزیه همه مددجویان پشت نوبت را تامین کند. وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات دولت در زمینه تامین جهیزیه مددجویان مبلغ 5میلیارد تومان است، اضافه کرد: با توجه به این مبلغ به هر زوج یک میلیون تومان اختصاص می‌یافت که اگر قرار بود به هرکدام از زوج‌های پشت نوبت این رقم را اختصاص دهیم حدود 5 سال زمان لازم بود تا آنان جهیزیه خود را تامین کنند. 
معاون امور مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: بنابراین با همکاری خیرین و مؤسسات غیردولتی هر‌2‌هفته یک‌بار برنامه جشن ازدواج و تامین جهیزیه برگزار می‌شود که 2 هفته پیش نیز در استان کرمانشاه این مراسم برگزار شد که طی آن برای ۴۲۰زوج پشت نوبت تامین جهیزیه، مبلغ 5 میلیون تومان برای خرید جهیزیه از سوی بهزیستی و 2میلیون تومان نیز از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و مؤسسه خیریه حضرت رقیه(س) اختصاص یافت.
یزدان مهر افزود: همچنین طی روزهای اخیر ۲۰۰زوج تهرانی که پشت نوبت تامین جهیزیه بودند موفق به دریافت ۱۰۰قلم از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و ۱۰۰قلم هم از سوی سازمان بهزیستی و اداره کل بهزیستی استان تهران شدند که از طریق مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده بود.
وی خاطرنشان کرد: کمک خوبی هم از مؤسسات خیریه خارج از کشور جمع‌آوری شده که به‌دلیل وجود تحریم‌ها هنوز وارد کشور نشده است؛ درحالی‌که با ورود این کمک‌ها، مشکلات ما تا حدودی رفع خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید