• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 28 بهمن 1398
کد مطلب : 95296
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qxQVy
+
-

حذف «بیمه سلامت» چندبیمه‌ای‌ها

بیمه
حذف «بیمه سلامت» چندبیمه‌ای‌ها


دولت قول پرداخت مطالبات سازمان بیمه‌ سلامت را داده است. طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه سلامت گفت: درصورت پرداخت مطالبه ۴۹۰۰ میلیاردی دولت به این سازمان، بدهی‌های بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد. البته در این زمینه قول‌های مثبتی از سوی دولت به ما داده شده است. وی همچنین با بیان اینکه بودجه ما نسبت به سال ۹۸ حدود ۹درصد افزایش یافته است نیز افزود: البته همچنان حدود ۵هزار میلیارد تومان کمتر از میزان تقاضای ما برای رفع مشکلات این سازمان است و به همین دلیل امیدوار هستیم مجلس به بیمه سلامت کمک و توجه بیشتری کند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ادامه سخنان خود به آغاز طرح جدید از اسفند‌ماه اشاره کرد و گفت: برای تشویق مردم به انجام خدمات خودمراقبتی ۴ شاخص فشارخون، قندخون، کلسترول خون و شاخص توده بدنی را انتخاب کردیم تا با اندازه‌گیری این 4 شاخص و ثبت آن اطلاعات کاملی از بیمار داشته باشیم. حال درصورتی که فرد در مدت مشخص بتواند استانداردهای وزارت بهداشت را پاس کند، از سوی بیمه سلامت برایش امتیاز قائل خواهیم شد. این امتیازات می‌تواند تخصیص تخفیف به بیمه‌پردازان نیز باشد. به هر حال مردم باید بدانند که بهتر است برای سلامت‌شان ارزش قائل باشند. همچنین این طرح به‌صورت پایلوت از اسفند‌ماه در گلستان و زنجان اجرا خواهد شد و پس از ۳‌ماه پایلوت به‌صورت کشوری اجرا خواهد شد. این طرح برای بیمه‌شدگان رایگان، اجباری و برای بیمه‌پردازان اختیاری خواهد بود، اما به هر صورت باید منجر به کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها شود.

بدهی‌ تأمین‌اجتماعی به مراکز درمانی صفر می‌شود
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تا هفته آینده بدهی این سازمان به مراکز درمانی به‌طور کامل تسویه خواهد شد. مصطفی سالاری در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: «براساس برآوردهایی که از وضعیت بدهی سازمان به مراکز درمانی صورت گرفته بود، ما در اسفندماه سال قبل ۴۶هزار میلیارد تومان بدهی انباشته شده داشتیم که خوشبختانه این عدد کاهش یافت و انتظار داریم پیش از پایان سال و احتمالا ظرف هفته آینده این بدهی به‌طور کامل صفر شود.» به گفته وی، اخیرا دولت برای برطرف کردن مشکل در این زمینه 5هزار میلیارد تومان منبع اعتباری درنظر گرفته که سرانجام از سوی سازمان برنامه و بودجه برای اجرا ابلاغ شده است. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی همچنین اعلام کرد: آخرین برآوردها از وضعیت بدهی‌های سازمان تامین‌اجتماعی نشان می‌دهد که بدهی به بخش خصوصی تا شهریورماه امسال پرداخت شده و تلاش می‌شود بدهی‌های سازمان به بانک‌ها نیز کاهش یابد. سالاری گفت: هرچند بدنه سازمان تامین‌اجتماعی دولتی است اما قطعا مشکلات بخش خصوصی نیز به آن سرایت می‌کند؛ از این‌رو تلاش بر این است تا با به‌وجود آوردن یک همکاری و همراهی یکجانبه برای مشکلات این عرصه، راه‌حل‌های مناسبی درنظر گرفته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید