• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 27 بهمن 1398
کد مطلب : 95212
+
-

در راه مانده‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات کشور: امدادرسانی به مسافران در محورهای مواصلاتی استان‌های متاثر از برف و کولاک همچنان ادامه دارد

 176 محور کوهستانی و ٥٨ شهر و روستا در استان‌های مختلف کشور در روزهای گذشته تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند و مسافران زیادی در جاده‌های برفی برخی استان‌های کشور گرفتار شدند. به گزارش گروه ایرانشهر، در خراسان شمالی مسافران محور بجنورد به آشخانه از نخستین ساعات شب جمعه، گرفتار برف شدند که در نهایت مسجد شهرک شاهد، مسجد شهرک امام خمینی(ره) و مسجد امام رضا(ع) در ابتدای ورودی محور مشهد، برای اسکان آنها در نظر گرفته شد. همچنین در محور بجنورد به جنگل گلستان هم 6 اتوبوس مسافربری در گردنه امین‌الله بجنورد متوقف شدند که بعد از چند ساعت به آنها امدادرسانی شد. طبق اعلام جمعیت هلال احمر خراسان شمالی 2734 نفر از مسافران متاثر از برف و کولاک در محورهای این استان اسکان اضطراری یافتند. در گلستان هم به ۱۶۶۷ نفر گرفتار در برف و کولاک در محورهای اولنگ، توسکستان، دوزین و درازنو امدادرسانی شد و در آذربایجان غربی هم سازمان امداد و نجات استان از امدادرسانی‌ها به ۲۳۲ نفر گرفتار در برف و کولاک خبر داد.  صبح دیروز مسافرانی هم که در جاده اصلی زنجان- طارم در برف و کولاک شدید گرفتار شده بودند نجات داده شدند. علاوه بر امدادرسانی به این تعداد مسافران در راه مانده به بیش از ۱۵۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک نیز خدمات دادند. هلال احمر استان سمنان هم در حالی آماده‌باش کامل دارد که تا صبح دیروز به سرنشینان 61 خودروی گرفتار در برف و کولاک در جاده های استان سمنان به ویژه شاهرود و فولادمحله امدادرسانی شده است.  رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور درباره امدادرسانی‌های صورت گرفته در 22 استان متاثر از برف و کولاک به همشهری می‌گوید: در روزهای گذشته به 47 هزار و 754 نفر امدادرسانی شد که از این تعداد 149 نفر به مناطق امن و 94 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین 10 هزار و 406 نفر اسکان اضطراری یافتند. به دلیل تداوم بارش‌ها این امدادرسانی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.  مرتضی سلیمی با بیان این که 3 هزار و 334 نفر در قالب 667 تیم امدادی به امدادرسانی پرداختند، بیان می‌کند: 10 هزار و 85 پتو، 10 هزار و 60 بسته غذایی، ٢٧٨٣ کیلوگرم خرما، ٥٣٣٤٨ نان، 13 هزار و 599 بطری آب معدنی، 19 هزار و 688 بسته بیسکوییت و 8073 قوطی کنسرو بین حادثه‌دیدگان توزیع شد.
 
بارش‌ها ادامه دارد
در شرایطی که امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر برف و کولاک چون اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، مازندران، گلستان، سمنان و خوزستان همچنان ادامه دارد، سامانه بارشی جدید از امروز (یکشنبه) به همراه بارش برف و باران ۱۹ استان کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در این باره می‌گوید: با ورود این سامانه از امروز بارش برف و باران در آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز، گیلان و مازندران و بارش باران در نیمه‌جنوبی استان‌های کرمانشاه و ایلام رخ پیش بینی می‌شود. صادق ضیاییان می‌افزاید: فردا (دوشنبه) نیز بارش برف و باران را در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، شمال چهارمحال‌وبختیاری، غرب اصفهان، خراسان‌شمالی و ارتفاعات در استان‌های تهران، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان و شمال و شمال‌شرق خوزستان شاهد خواهیم بود و در برخی نقاط استان‌های گیلان، غرب مازندران و ایلام نیز بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید