• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 بهمن 1398
کد مطلب : 95089
+
-

رونمایی از وصیتنامه حاج‌قاسم

مراسم اربعین شهادت سردار سلیمانی و یارانش برگزار شد

رونمایی از وصیتنامه حاج‌قاسم

مراسم گرامیداشت اربعین شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد. به گزارش فارس در این مراسم سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه حضور داشتند.
به گزارش فارس، قرائت وصیتنامه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از برنامه‌های این مراسم بود.سردار قاآنی طی سخنانی اظهار داشت: امشب اگرچه برای بنده خیلی سخت بود که وصیتنامه ایشان را بخوانم، اما چون خانواده محترم این شهید عالی مقام فرمودند، از باب عرض ارادت و ادب وظیفه خود دانستم که این دستور آنها را اجرا و در محضر مردم قهرمان و قدرشناس وصیتنامه این شهید عالی مقام را قرائت کنم. در وصیت سردار شهید آمده است: «معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم. بارها تو را دیدم و حس کردم، نمی‌توانم از تو جدا بمانم. بس است، بس. مرا بپذیر، اما آنچنان که شایسته تو باشم.» سپهبد شهید سلیمانی خطاب به علما نوشته است: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی شماست.» سردار در وصیت خود خطاب به سیاسیون هم نوشته است: «در رقابت‌ها و مناظرات، دین و انقلاب را تضعیف نکنید.» سردار سلیمانی در بند پایانی وصیتنامه خود از دو نفر با اسم یاد کرده است؛ یکی حسین پورجعفری که به همراه خود سردار سلیمانی به شهادت رسید و دیگری سردار قاآنی جانشینش: «نمی‌توانم از حسین پورجعفری نام نبرم که خیرخواهانه و برادرانه مرا مثل فرزندی کمک می‌کرد و مثل برادرانم دوستش داشتم. از خانواده ایشان و همه برادران رزمنده و مجاهدم که به زحمت انداختم‌شان عذرخواهی می‌کنم. البته همه برادران نیروی قدس به من محبت برادرانه داشته و کمک کردند و دوست عزیزم سردار قاآنی که با صبر و متانت مرا تحمل کردند.»

 پاسخ فرمانده سپاه به یک مقام صهیونیست
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: خداوند مقام محمود به حاج قاسم بخشید. او آموخته بود که در میدان جنگ اگر کوه‌ها بجنبند، تو نباید بجنبی. سرلشکر سلامی با بیان اینکه حاج قاسم احیاگر مکتب جهاد و شهادت بود، گفت: ‌در دوره‌ای که دشمنان می‌گفتند کاری می‌کنیم که همه جوانان از شرق تا غرب عالم شلوار لی و کفش‌های نایک بپوشند، او بر پیشانی جوانان، پیشانی‌بندهای «یا زهرا» را بست، چرا که او می‌دانست جهاد لباس عزت است.

فرمانده کل سپاه در بخشی از سخنانش با بیان اینکه قاسم سلیمانی خونبهای آرامش یک ملت بود، عنوان کرد: وقتی او وارد میدان جنگ با صهیونیست‌ها شد، فلسطینی‌ها با سنگ می‌جنگیدند، او کاری کرد که امروز غزه، کرانه باختری و شمال فلسطین میدان فوران آتش علیه صهیونیست‌هاست؛ به‌طوری که دور خود دیوار کشیدند. حاج قاسم اسرائیل را حبس کرده بود. فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان یک مقام صهیونیست درباره اینکه با آمریکایی‌ها برای زدن ایرانی‌ها در سوریه و عراق تقسیم کار کرده‌ایم، گفت: به آنها می‌گوییم که اشتباه می‌کنید مثل همیشه، به شما می‌گوییم و این کلام با عمل همراه است؛ «دست از پا خطا کنید هر دوی شما را می‌زنیم». سرلشکر سلامی تأکید کرد: بارها به آنها گفته‌ایم روی آمریکا حساب نکنید، آنها یا دیر می‌رسند یا نمی‌رسند، اگر می‌خواهید حسابی اینگونه باز کنید حتما به دریا نگاه کنید چراکه آنجا نقطه نهایی سکونت شماست.

این خبر را به اشتراک بگذارید