• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 24 بهمن 1398
کد مطلب : 95049
+
-

با مردم

دولت شغل صیادی زنان را به رسمیت نمی‌شناسد
در جزیره «هنگام»، شغل ۲۲زن، صیادی است که به هیچ‌کدام از آنها سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد؛ چون گویا شغل صیادی برای زنان به‌رسمیت شناخته نمی‌شود! این در حالی است که برای مردان صیاد ماهانه ۱۲۰۰لیتر بنزین سهمیه‌ای منظور شده و تازه این مردان هم می‌گویند با این سهمیه از عهده نان شب‌شان برنمی‌آیند تا چه رسد به زنانی که اصلا سهمیه بنزینی ندارند.
خورَکی از قشم

از صاحبان ویلاهای تفریحی مالیات بگیرند
به جای فشار به اقشار آسیب‌پذیر یا کسانی که در شهر خانه‌هایی برای اجاره دادن دارند، از مالکان ساختمان‌ها و ویلاهایی که در میان مزارع و باغ‌ها به‌خصوص در استان‌های سرسبز و ییلاقات اطراف تهران ساخته شده‌اند، مالیات بگیرند؛ چراکه بسیاری از ویلاها شاید در سال تنها چند روز سکنه داشته باشند. به گفته خود مسئولان، 60هزار ویلا فقط در مازندران هست که صاحبانش شاید ماهی یک‌بار هم به آنها سر نزنند.
قربانی از تهران

ثبت‌نام‌های خودروسازان سرکاری است؟
از یک ماه قبل بارها تلاش کرده‌ایم تا برای خرید خودرو، ثبت‌نام اینترنتی انجام دهیم اما به فاصله یک دقیقه و شاید کمتر سایت اعلام تکمیلی ظرفیت می‌کند. آیا این سایت‌ها واقعا برای مردم هستند یا برای عده‌ای خاص طراحی شده‌اند؟
رضایی از تهران

چرا به ایثارگران نیروی انتظامی کارت ایثار نمی‌دهند
با 15‌ماه سابقه حضور در جبهه در اوج سال‌های جنگ از داشتن کارت ایثارگری محروم هستم و امثال من در نیروی انتظامی بسیارند. درحالی‌که نیروی‌زمینی ارتش و سپاه به سربازانی که در زمان جنگ جبهه بودند، کارت ایثارگری می‌دهد اما نیروی انتظامی از ارائه این خدمت خودداری می‌کند.
متین از تهران

مسئولان هشدارهای هواشناسی را جدی نگرفتند
مردمی که فرصت مسئولیت را برای مسئولان فراهم کرده‌اند، بر فرض که سفر غیرضروری داشته و بی‌گدار به آب زده‌اند، مسئولان چطور؟ ‌آیا آنها هم مثل مردم توصیه‌های هواشناسی، پلیس و را‌هداری و... را نادیده گرفته‌اند؟ آیا نباید از همان ساعات اولیه بارش برف که پیش‌بینی ادامه‌دار بودن آن می‌شد، نسبت به برف‌روبی و راهگشایی اقدام می‌کردند؟
عباس‌پور از لشت نشاء

قطع مکرر و سانسور جشنواره فجر از صدا و سیما
واقعا مسئولان فکر می‌کنند تنها رسانه جهان هستند که حین پخش اعلام جوایز برترین‌های جشنواره فجر مدام اقدام به قطع برنامه و سانسور سلیقه‌ای می‌کنند؟ چه بسا اگر موارد مدنظرشان سانسور نمی‌شد، این همه در شبکه‌های مجازی آن موارد، رنگ و لعاب نمی‌یافت. چرا صدا و سیما به‌عنوان رسانه‌ای که با بودجه تک‌تک مردم ایران اداره می‌شود این همه یکجانبه و سلیقه‌ای عمل می‌کند؟
فرهودی از تهران

رشد بازار سرمایه با محوریت گزارش‌های شرکت‌های زیان‌ده
مافیای بورس، بازار سرمایه را هم زمین می‌زند و این روزها زحمات و سهامداری عده‌ای به کام مافیای بورس شده است. هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که شرکتی زیان اعلام کند و بعد 70درصد رشد داشته باشد و در نقطه مقابل شرکتی سود و فروشش صدها درصد افزایش یابد و مافیا سهم را با کنترل قیمتی وادار به ریزش کنند. اینکه از شرکت‌های زیان‌ده حمایت شود خوب است، ولی اگر تمام فکر و ذهن مسئولان حمایت از شرکت‌های زیان‌ده و کنترل نمادهای ارزشمند باشد، بی‌شک بورس را به حاشیه و سهامداران را به ورشکستی خواهند رساند.
سلامی از تهران

بگذاریم شهر تبریز عنوان بدون گدا را حفظ کند
کلانشهر تبریز عناوین بسیاری از اولین‌ها و برترین‌ها دارد که یکی از آنها عنوان شهر بدون گداست. اما متأسفانه اخیرا در گوشه و کنار شهر افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه دیده می‌شوند که تکدی‌گری می‌کنند. هیچ‌چیزی غم‌انگیزتر از دیدن فردی بی‌خانمان در خیابان ولی‌عصر تبریز نیست. لطفا خیرین به فکر باشند و بگذارند تبریز همچنان بدون گدا و با مهرورزی عنوانش را حفظ کند.
وثوقی از تبریز

ایمپلنت تقلبی برای دندان
اینکه برخی از بهترین پزشکان و دندانپزشکان فریب بخورند و از ایمپلنت، پلاک، پلاتین و... تقلبی در بدن بیماران استفاده کنند، واقعا فاجعه است. برای ایمپلنت دندان 3میلیون و 600هزار تومان پرداختم و بعد از 3 هفته مجبور به تعویض و جایگزینی و هزینه‌کرد مجدد شدم. از بخش شکایات وزارت بهداشت موضوع را پیگیری کردم و معلوم شد ایمپلنت تعویضی تقلبی بوده و سوداگران جان مردم با تراش لیزری برندها را به نام کره‌ای و ژاپنی به مردم و حتی دندانپزشکان و پزشکان قالب می‌کنند. بازی با جان مردم چه تاوانی دارد؟
پیراسته از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید